آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان هرمزگان در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان مصطفی کیشانی سرپرست نمایندگی ستاد دیه هرمزگان از آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد.
این مقام مسئول بیان داشت : با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه یکایک همکاران در ستاد مردمی دیه و زندانهای استان و حمایت بی دریغ ریاست کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان و اعضاء هیئت امناء در سال ۱۴۰۱ به حول و قوه الهی توانستیم تعداد ۱۹۲ زندانی غیرعمد را با مجموع بدهی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال از ندامتگاهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده شان بازگردانیم.
مصطفی کیشانی تسریح نمود : از مجموع ۱۹۲ نفر ( ۶ نفر به علت ایراد صدمه بدنی غیرعمد، ۴۴ نفر محکومیت مالی غیرعمد، ۱۱۷ نفر مطالبه مهریه و ۲۵ نفر عدم پرداخت نفقه) در زندان‌های استان بسر می‌بردند که ۶ نفر از این مددجویان غیرعمد (زن بودند).
کیشانی افزود : با تلاش شبانه روزی همکاران در ستاد دیه و زندانها و اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و پیگیری و پذیرش اعسار و تقسیط توسط محاکم قضایی، تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و کمک های ستاد دیه کشور از محل شیوه نامه و خیرین استانی زمینه آزادی این تعداد زندانیان غیرعمد در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ فراهم و به آغوش پرمهر خانواده شان بازگشتند.
این مقام مسئول اظهار داشت : در حال حاضر هم تعداد ۳۵ مددجوی غیرعمد با مجموع بدهی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در زندان‌های استان منتظر یاری خیرین و نیکوکاران نیک اندیش در ماه مبارک رمضان جهت آزادی هستند.