برگزاری دومین جشن گلریزان فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر بندرعباس


جشن گلریزان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در زورخانه حیدر کرار واقع در پایگاه هوایی نهم شکاری شهید عبدالکریمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان
با توجه به ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تلاش برای آزادی زندانیان غیرعمدی استان هرمزگان و استفاده از ظرفیت ها و برنامه ریزی در مناسبت های مختلف جهت کمک به این قبیل زندانیان با همت ستاد دیه و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت زورخانه ای و پهلوانی استان و پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی (زورخانه حیدر کرار) این مراسم معنوی و خداپسندانه برگزار گردید.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: در این جشن گلریزان ۷۰ نفر از ورزشکاران، مربیان و خیران حضور داشتند.

مظفر خادمی نسب افزود: در این مراسم ورزشکاران و خیران ورزشیار از طریق دستگاه پوز سیار متعلق به ستاد دیه بصورت نقدی مشارکت نمودند و تعدادی از خیرین و روسای هیئت ها هم تعهد نمودند که بزودی مبالغ را به حساب ستاد دیه واریز نمایند.

وی گفت: امید است ان شاء الله به برکت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده شان بازگردند.

امیر حیدریان رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: در ورزش بغیر از جسم ورزشکار باید به مسائل اخلاقی، روحی و مسئولیت پذیری ورزشکار نیز پرداخته شود که این رسم خوب و حسنه در فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد.

در ادامه عباس لقمانی معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان هرمزگان هم به نیابت از مصطفی کیشانی مدیر کل زندانها و سرپرست ستاد دیه استان بیان داشت : در فرهنگ ما ایرانیان در گذشته، همیشه گره گشایی و حل مشکلات مردم در همین زورخانه ها انجام می بوده است و امروز در چنین شب مبارکی پهلوانان و ورزشکاران با تاسی از مولایمان امام علی (ع) در زورخانه حیدر کرار دور هم جمع شده اند تا با برگزاری آیین سنت حسنه گلریزان، خانواده هایی که منتظر هستند تا سرپرست شان به آغوش پرمهر خانواده بازگردند را یاری نمایند و این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه جای تقدیر و قدردانی دارد.