پویش مردمی کمک به آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد در استان هرمزگان


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان
احمد مرادی نژاد مدیر این نهاد حمایتی از راه‌اندازی پویشی برای کمک به مادران زندانی در زندان‌های استان خبر داد و خواستار مشارکت جامعه برای آزادی این مادران شد.

احمد مرادی نژاد بابیان اینکه این پویش مردمی از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا (ایام فاطمیه )ادامه دارد، از نیکوکاران و مردم خواست تا با کمک های مالی به این پویش، گامی برای آزادی مادران وزنان زندانی هرمزگان بردارند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون۴ نفر از بانوان، مادران و همسران جامعه با بدهی مالی حدود ۳ میلیارد تومان به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند. مرادی‌نژاد میانگین سنین این بانوان را از ۲۸ تا ۶۳ ساله بیان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۸۵ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی حدود ۱۴۱ میلیارد تومان با مشارکت خیران و ستاد مردمی دیه از زندان‌های استان آزاد شدند که پنج نفر از این مددجویان، خانم بودند.
مرادی نژاد تسریح نمود : امیدواریم روزی برسد که مادر زندانی نداشته باشیم و در هفته جاری با مشارکت شهروندان این پویش فراگیرتر شود و شاهد آزادی تمام زنان زندانی غیر عمد باشیم.

یلدای رهایی در ایام فاطمیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان در ادامه سخنان از پویش مردمی آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان با عنوان یلدای رهایی اشاره‌ای داشت و گفت: این پویش به همت ستاد دیه استان و به‌منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اجرا می‌شود و خیران می‌توانند با مشارکت در این پویش امسال بجای پسته خندان ،پدری خندان و به‌جای دانه‌های سرخ انار ، قلبی مهربان را مهمان یلدای خانه یک نفر زندانی کنند. مرادی‌نژاد در ادامه افزود : یلدا سنت دیرینه ای است که در فرهنگ و آیین ما ایرانیان همیشه به نیکی یاد شده است و فرصتی برای گره‌گشایی و مشارکت در انجام کارهای خیر است. یلدای امسال که مصادف است با ایام فاطمیه و با توجه به ایرانی اسلامی بودن مردمان سرزمینمان امید است ان شاء الله شاهد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان هرمزگان با کمک هم استانی هایمان باشیم .
پویش مردمی نذر مهربانی به نیت مکتب سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی
مرادی نژاد عنوان نمود : در کمتر از یکماه به سومین سالگرد شهید والامقام و اسطوره مقاومت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم.
بدین منظور ستاد مردمی دیه استان در تلاش است همچون سال‌های گذشته با مشارکت همه مردم ولایت مدار استان در این پویش مردمی و به نیت این شهید والامقام بتواند زمینه آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده خود را فراهم نماید.
این راه ادامه دارد…… ان شاء الله

شماره حسابها و شماره کارت‌ها جهت مشارکت نیکوکاران و خیرین

به گفته مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان خیران و افراد نیکوکار می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه هرمزگان اهدا نمایند.
جرائم غیر عمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه و مطالبه وجه است.