دیدار و دلجویی چهره به چهره مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان با مددجویان جرائم غیرعمد زندان مرکزی بندرعباس


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاد دیه هرمزگان به منظور تسریح در امور رسیدگی به پرونده های مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی، احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان به همراه مددکاران ستاد دیه جهت دلجویی و بررسی مشکلات زندانیان غیرعمد در مسجد زندان مرکزی بندرعباس حضور بهم رساندند.
مرادی نژاد بیان نمود : اهداف و رسالت این نهاد مردمی کمک به زندانیان جرایم غیرعمد غیر کلاهبرداری است.
این مقام مسئول در راستای تحقق اهداف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از نزدیک مشکلات مشمولین ستاد دیه را مورد بررسی قرار داده و با تعداد حدود ۴۰ نفر از مددجویان غیرعمد شامل بدهکاران مهریه، نفقه و محکومین مالی غیر کلاهبرداری و نسوان به گفتگو پرداختند و در خصوص پیگیری اعسار، تقسیط و تعدیل و نحوه اخذ تسهیلات بانکی و رفع مشکلات مددجویانی که از قبل پرونده داشته اند و جدید الورود و واجد شرایط که حدود ۱۵ نفر می‌باشند جهت تشکیل پرونده و مراجعه خانواده های آنان به ستاد دیه راهنمایی های لازم صورت پذیرفت.


مرادی نژاد تسریح نمود : قراردادن مهریه های سنگین در امر ازدواج باعث شده که تعداد ورودی های زندانیان به علت عدم پرداخت مهریه هر روز بیشتر می‌شود و متاسفانه از سر ناآگاهی مهریه های سنگین را متقبل و به دلیل ناتوانی در پرداخت روانه زندان می‌شوند.
مرادی نژاد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۹ نفر زندانی غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد ۱ نفر به علت عدم پرداخت دیه، ۱۱ نفر محکومین مالی و ۲۷ نفر مهریه می‌باشند که با مجموع بدهی ۱۱۱ میلیارد تومان در زندان‌های استان تحمل حبس می‌نمایند و چشم انتظار یاری خیرین و نیکوکاران می‌باشند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان بازگو نمود : از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ تعداد ۹۴ مددجوی غیرعمد به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته اند که ۳ نفر مددجوی زن و ۹۱ نفر مددجوی مرد می باشند که از این تعداد ( ۴ نفر دیات، ۲۴ نفر بدهکاران مالی و ۵۵ نفر مهریه و ۱۱ نفر به دلیل عدم پرداخت نفقه) به حول و قوه الهی و با پیگیری شبانه روزی این نهاد مردمی و همکاران سخت کوش و از طریق کمک های ستاد دیه کشور و استان، تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، گذشت شکات و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی آزاد شده اند. این راه همچنان ادامه دارد…. ان شاء الله