آزادی مرد ۶۱ ساله به دلیل پرداخت مطالبه مهریه


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان، گاهی اوقات شرایط زندگی مشترک به نحوی پیش می رود که ممکن است حتی کسانی که سالها کنار هم زندگی نموده اند با ناآگاهی و بی تدبیری و اختلافات خانوادگی شیرازه زندگی از هم گسسته شود و به ناچار به طلاق روی آورند.

با مشاهدات عینی در ستاد مردمی دیه استان هرمزگان و سالها متاسفانه بررسی چنین پرونده هایی در این نهاد مردمی و زندانیانی که به واسطه صلح و سازش و تسهیلات ستاد به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته اند می‌توان نتیجه گرفت عدم درک متقابل همدیگر و شناخت نسبت به هم اگر با یادگیری مهارت ها تقویت شود زمینه ساز یک زندگی بادوام است.
قصه تلخ ما اینگونه آغاز می‌شود که مرد ۶۱ ساله ای که حدود ۱۵ سال زندگی مشترک داشت و اصلا به فکرش خطور نمی‌کرد که روزی روانه زندان به دلیل عدم پرداخت مهریه شود ولی متاسفانه هم در حبس بسر می‌برد و هم به پرداخت ۱۲ مثقال طلای بیست عیار و مبلغ ۱۲ میلیون تومان وجه نقد به نرخ روز که مجموعا ۲۵۰ میلیون تومان در حق شاکیه بدهکار می‌شود…
مثال قدیمی را همه یقینا می‌دانند
(مهریه را کی داده و کی گرفته)
ولی در شرایط کنونی جامعه متاسفانه یکی از بزرگترین چالش ها و آسیب های اجتماعی بحث مهریه است که مسئولان در تلاشند تا ان شاء الله این موضوع با رعایت حقوق زوجین بزودی در مسیر درست قرار گیرد.
ستاد مردمی دیه که با دعوت از زوجه تلاش می‌نماید با برگزاری جلسات صلح و سازش نخست تلاش برای سازش و دعوت به ادامه زندگی مشترک نماید و اگر موفق به این کار نشد نسبت به پرداخت حق و حقوق زوجه در چهارچوب قانون اقدام نماید.
مددجوی مورد سخن با نام ( محمد _ م) با پیگیری تعدیل اقساط، حکمش صادر می‌شود و به پرداخت ۲ مثقال طلا به مبلغ ۱۵۷ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت محکوم می‌شود که با توجه به کهولت سن و تحمل حدود ۲ ماه حبس در زندان بندرعباس با کمک خیرین استان آزاد و به آغوش گرم خانواده اش بازمی‌گردد. این راه ادامه دارد……