طعم شیرین آزادی برای قدیمی ترین مددجوی غیرعمد بانوی هرمزگانی


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان، گاهی راه اندازی یک کسب و کار اگر با برنامه ریزی درست و حمایت مالی پیش نرود می تواند باعث بروز مشکلات زیادی گردد.

بانوی هرمزگانی که با اشتیاق و علاقه به حرفه خیاطی ، تصمیم می‌گیرد با راه اندازی مغازه ای بصورت اجاره هم کارآفرین شود و هم درآمد حلالی از تخصص خود کسب نماید.
و یقینا هر کسب و کاری نیازمند ابزارآلات خویش و داشتن شرایط مالی مهمترین رکن است.
متاسفانه این بانوی هرمزگانی با سهل انگاری و عدم آشنایی به قوانین چک و اعتماد نابجا و از آنجایی که برای راه اندازی خیاطی به چرخ و لوازم دیگر نیازمند است تصمیم می‌گیرد مبلغی را با پرداخت چک ضمانت تعهد نماید و قرض بگیرد.
حال تمامی رویاهای این بانوی کارآفرین با آغاز همه گیری ویروس کرونا به باد می‌رود و چون تعهداتش بسیار فراتر از مبلغ قرض بود به ناچار چاره ای ندارد تا روانه زندان شود و هم اکنون حدود ۱۴ ماه در زندان بسر می‌برد و به امید روزهای روشن و چشم انتظاری کمک نیکوکاران و ستاد مردمی دیه روزها را می شمارد.

ستاد مردمی دیه استان هرمزگان هم با توجه به رسالت ذاتی خویش لحظه ای از تلاش دست بر نمی‌دارد و با دعوت از شاکی پرونده به دنبال صلح و سازش است ولی افسوس که شاکی تمام توجه اش به دریافت اصل پول و ضرر و زیان خویش که مجموعا ۵۶۸ میلیون تومان می باشد است و این مبلغ بسیار فراتر از بدهی اش میباشد و حاضر به سازش هم نیست.

دادخواست اعسار، تقسیط کل مبلغ بدهی ۵۶۸ میلیون تومان در دستور کار قرار می گیرد و با برگزاری جلسات و شهادت شهود و عدم توانایی این بانوی هرمزگانی رای صادره اولی با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان بصورت پیش پرداخت و ماهیانه ۲۰ میلیون تومان انجام می‌شود ،
با توجه به شرایط بد معیشتی مددجو و زندان بودن ایشان ثبت مجدد درخواست تعدیل پیگیری می‌شود که النهایه با پیش پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان و ماهیانه ۵ میلیون تومان زمینه آزادی اش فراهم می‌گردد.
با توجه به وضعیت معیشتی این بانو و عدم تمکن مالی ، پرونده اش در کمیته کمک مورد بررسی قرار می‌گیرد و با دریافت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و مبلغ یکصد میلیون تومان با مساعدت و کمک ستاد دیه کشور از طریق شیوه نامه و منابع استانی توسط نیکوکاران در هیجدهمین روز از ماه آبان طعم شیرین آزادی را حس می‌کند و به آغوش گرم خانواده اش باز میگردد.

این راه ادامه دارد…….