پویش مردمی ویژه ایام محرم و صفر با عنوان «نذر ماندگار» برای سومین سال متوالی


مدیرنمایندگی ستاد دیه هرمزگان از راه‌اندازی پویش مردمی ویژه ایام محرم و صفر با عنوان «نذر ماندگار» برای سومین سال متوالی، به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه هرمزگان ، احمد مرادی نژاد مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند هرمزگان در خصوص نحوه اجرای این پویش مردمی گفت: نذر ماندگار از آغاز ماه محرم تا پایان صفر در تلاش است با اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما، رادیو و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی و مشارکت دادن آحاد جامعه در این طرح ضمن توجه به مقوله فرهنگ‌سازی، در زمینه جذب کمک‌ها و تکایا و هیئات حسینی اقدام ویژه‌ای برای استخلاص محکومین مالی و محبوس بدهکار در دیات حوادث رانندگی موجود در زندان‌های استان داشته باشد.

وی ادامه داد: در این امر خداپسندانه از تک‌تک پیرغلامان و مداحان، مسئولین هیئت‌های مذهبی و هنرمندان و چهره‌های برجسته استانی دعوت شده تا نسبت به مشارکت حداکثری عزاداران حسینی در خصوص پویش مردمی نذر ماندگار و کمک به زندانیان غیرعمد همچون گذشته اطلاع‌رسانی نموده و یاور این نهاد مردمی باشند تا با تاسی از فرهنگ عاشورا و سیره سیدالشهداء علیه‌السلام شاهد مشارکت بیشتری نسبت به سال گذشته باشیم.

مردای‌نژاد با تقدیر از حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان و شورای هیئت‌های مذهبی استان در امر احیای روحیه انفاق در جامعه یادآور شد: هم‌ اکنون ۲۵ زندانی مرد و ۲ مددجوی زن به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی در بند هستند. این افراد هیچ سابقه کیفری در پرونده نداشته و اساسا به صرف نداری روانه بند شده‌اند. نه بزهکار و نه تبهکار و نه خلافکار هستند، این مددجویان تنها بدهکارند و بدهی آن‌ها نیز بر حسب اخذ وام و قرضی است که در ادامه از ایفای تعهدات عاجر مانده‌اند. همیاری نهادهای استانی و حمایت شخصیت‌های حقوقی بنا به کمیت تا حدودی معقول زندانیان غیرعمد و مبالغ بعضا ناچیز برخی از این محبوسان می‌تواند مشکل مالی این افراد را در ماه احسان و ماه متبرک به نام حسین بن علی علیه‌السلام از بند رهایی بخشد.