بیستمین جشن گلریزان ماه رمضان ویژه زندانیان جرائم غیر عمد هرمزگان


بیستمین جشن گلریزان ماه رمضان ویژه زندانیان جرائم غیر عمد هرمزگان، آزادی ۱۶ نفر را فراهم کرد. بدهی این افراد (یک زن و ۱۵ مرد) ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدهی بود. محکومیت ۹ نفر آن‌ها مهریه، ۶ نفر مالی و یک نفر دیه بوده است.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان با اشاره به برگزاری ۱۳ جشن گلریزان از اول تا پایان ماه رمضان در ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان‌های مختلف استان گفت: در این مدت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سوی افراد و نهادها تعهد پرداخت داده‌شده است. احمد مرادی نژاد ادامه داد: با کمک خیرین، ستاد دیه و همراهی و بخشش شاکیان از طلب‌هایشان ۱۶ نفر از زندان‌های استان طعم خوش آزادی را چشیدند و اگر حدود ۴ میلیارد تومان تعهدات پرداخت شود در آینده نزدیک ۲۷ نفر نیز از زندان‌های استان آزاد خواهند شد. وی این را گفت که در حال حاضر ۲۷ زندانی جرائم عمد با مجموع بدهی حدود ۲۹ میلیارد تومان چشم‌انتظار کمک‌های خیران برای رهایی از بند هستند. از این تعداد ۱۶ نفرشان دارای بدهی مهریه،۱۰ نفر دیگر دارای محکومیت مالی و یک نفر نیز محکومیت دیه هستند.

آزادی ۳ هزار زندانی
مرادی نژاد به آزادی زندانیان در طی ۲۰ سال گفت: ستاد دیه استان از شروع فعالیتش در ۱۳۸۱ تاکنون موفق شده است سه هزار و ۴۸۳ زندانی با بدهی بالغ‌بر ۵۴۰ میلیارد تومان را از زندان‌های استان آزاد کند. به گفته مرادی نژاد در سال گذشته به همت خیرین و ستاد دیه استان، ۱۸۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در این استان با مجموع بدهی بیش از یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه هرمزگان خاطرنشان کرد: وظیفه این ستاد کمک به آزادی زندانیان مالی و دیه در جرائم غیر عمد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به‌سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و گذشت است که برای تحقق این امر خداپسندانه نیازمند مشارکت همه نیکوکاران هستیم.

شماره‌حساب
گفتنی است: خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره‌گیری کد دستوری#۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰ * اهدا نمایند.زندانیان جرائم غیر عمد در شش گروه می‌گنجند: زندانیان حوادث رانندگی، زندانیان حوادث کارگاهی، محکومان شبه عمد، بدهکاران مالی (چک)، بدهکاران مهریه و زندانیان نفقه. این شش گروه را محکومان غیر عمد می‌نامند که در لیست کمک‌های ستادهای دیه سراسر کشور و در فهرست مساعدت خیران قرار دارند.