امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف بندرعباس و ستاد دیه در راستای آزادسازی زندانیان غیر عمد


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاد مردمی استان هرمزگان ؛ با حضور مدیرعامل ستاد دیه و مدیر کل زندان‌های استان در اتاق اصناف مرکز هرمزگان، تفاهم‌نامه ای با موضوع همکاری اصناف در آزادسازی زندانیان غیر عمد بندرعباس بین علی باصره رئیس اتاق اصناف و احمدمرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان امضا شد.
علی باصره، در نشست مشترک با مدیر ستاد دیه و رئیس سازمان زندانهای استان با بیان اینکه بازاریان هرمزگان از دیرباز در کارهای خداپسندانه مشارکت داشتند اظهار کرد: علیرغم خسارات فراوان وارد آمده بر صنوف در پس شیوع کرونا و افت درآمد کاسبان، از هیچ تلاشی برای حمایت از طرح آزادی زندانیان غیر عمد فروگذار نیستیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر از ستاد دیه استان هرمزگان به عنوان بانیان این امر خداپسندانه افزود: علاوه براطلاع رسانی صحیح، در ترویج این فرهنگ انسان دوستانه همراه با همکارانمان در بازار و اتحادیه های صنفی گام خواهیم برداشت.
مصطفی کیشانی مدیر کل زندان های هرمزگان نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک به علی باصره بابت انتخاب وی به عنوان رئیس اتاق اصناف بندرعباس بیان داشت: متاسفانه افزایش مشکلات اقتصادی و عدم رونق بازار به سبب کرونا باعث شده بسیاری از فعالان صنفی محکوم به زندان شوند.
وی با بیان اینکه در شرایطی اقتصادی کنونی کمک به هم نوعان دربند مالی، نیازمند همت همگانی است افزود: از دیرباز بازاریان توسط مراجع دینی به عنوان مکاسب و اهل تقوا یاد شده، امید می رود این روند در راستای حمایت بیشتر و خیرخواهی تداوم داشته باشد.
کیشانی همچنین از آماده سازی و ارسال فیش های جمع آوری کمک های ماهیانه برای تمام اتحادیه های صنفی با مدیریت اتاق اصناف خبرداد و تصریح کرد: تمام صنوف همت خود را در مساعدت ستاد دیه استان به اثبات رسانده اند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کمک به آزادسازی زندانیان خاطرنشان کرد: زندانیان غیرعمد مالی عموما افراد آبرومندی هستند که در شرایط نامناسب اقتصادی دربند و چشم به یاری همنوعان خود دارند.
کیشانی از دربند بودن چندین فعال صنفی به دلیل مشکلات مالی خبرداد و افزود: زندانی بودن یک کاسب، به صورت مستقیم سه نفر را که از طریق این صنف کسب درآمد دارد را بیکار و دچار معضل و آسیب های اجتماعی می کند.
عبدالمحمد حزنی مدیر شرکت های پخش بندرعباس نیز در ادامه این نشست بیان داشت: ما به عنوان یک انسان مسلمان نمیتوانیم به محیط پیرامون خود بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به روایتی از امیر المومنین علی (ع) انفاق در راه خدا را یک امر به معروف عنوان کرد و ادامه داد: نباید در شرایط کرونا از یکدیگر غفلت نماییم.
حزنی کسبه و بازاریان را اهل فضل و خیر خواند و اظهار داشت: در اصناف هدایت گری با درایت انجام شده و نیت جامعه صنفی همواره برای کمک و دستگیری از نیازمندان زبان زد است.
در پایان این نشست احمد مرادی نژاد رئیس ستاد دیه استان هرمزگان نیز ضمن جمع بندی جلسه فوق اظهار داشت: ستاد دیه استان هرمزگان جز ۵ ستاد برتر کشور شناخته شده است.
وی در ادامه از دربند بودن ۹ نفر از کسبه استان با بدهی ۳۴ میلیاردی در زندان های استان خبرداد و تاکید کرد: با توجه به نیاز این زندانیان غیر عمد مالی امیدواریم شرایط آزادی این عزیزان با همت و حمایت کسبه محترم فراهم گردد.
مرادی نژاد خدمت در این جایگاه را عبادت دانست و‌افرود: در اموال همه ما حقی برای محرومان و نیازمندان است که ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.