پنج سال حضور پرافتخار نمایندگی ستاد دیه هرمزگان در کنگره بین المللی امام سجاد (ع) و نام گذاری بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع)


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان ؛ جلسه هماهنگی رونمایی از حکم نام گذاری شهر بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، اعضای شورای سیاست گذاری کنگره امام سجاد (ع) در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار گردید.
نخست حجت السلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس اظهار نمود : یکی از کارهای فاخری که در سنوات گذشته در کنار همه کارهای فرهنگی استان صورت گرفته ، کنگره امام سجاد بوده است.
ایشان یادداور شد : صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) ظرفیتی تمام نشدنی است. زبان دعا، زبان فطرت بشری است و دین نمی شناسد و هر کسی با هر دین و آیینی می تواند از طریق این زبان به درگاه الهی متصل شود. ایشان ضمن قدردانی از تمامی نهادهایی که در مدت چند سالی که بندرعباس افتخار میزبانی برگزاری این کنگره بین المللی را دارا میباشد اظهار داشتند : بی شک یکی از دستاوردهای ارزشمند این مراسم ، آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه میباشد که بارز خصوصیات شخصیتی زین العابدین میباشد و من به نوبه خودم از اقدامات ستاد دیه و همه دست اندرکاران این نهاد مردمی تشکر میکنم و ان شاااا در کارنامه معنویشان ثبت شود.
در ادامه احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان هم تسریح نمود : با استعانت از درگاه الهی و عنایت به اهل بیت علیهم السلام مراسم گرامیداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) که استان هرمزگان – (بندرعباس) به عنوان شهرجهانی دوستدار این امام همام مزین شده است در چند سال متوالی مفتخر میزبانی کنگره بین المللی امام زین العابدین را در کارنامه معنوی خود به یادگار گذاشته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان بیان داشت : از خدمات اجتماعی امام سجاد (ع) سعی و جدیت آن حضرت در دستیابی بردگان به آزادی بود. بطوریکه امام سجاد (ع) غلامان و کنیزان بسیاری می خرید اما نه برای کار کشیدن بلکه بمنظور تربیت اخلاقی و دینی و سپس فراهم نمودن آزادی آنان در این راستا و تکلیف معنوی ارزشمند ، ستاد دیه استان هرمزگان همه ساله همزمان با برگزاری کنگره بین المللی با تاسی به سیره آن امام همام از سال ۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹(از ششمین تا دهمین کنگره ) با پرداخت حق و حقوق شکات پرونده ها و اصلاح ذات البین و گذشت و تخفیف رضایتمندانه از شاکیان پرونده ها به حول و قوه الهی زمینه آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را از زندانهای استان مهیا نموده و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند. در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر کنگره بین المللی امام سجاد و دبیر علمی کنگره بین المللی با بیان خدمت در راستای اهل بیت هر کدام در باب ارادت به این امام همام مطالبی را بیان نمودند و از خدمات ارزشمند و حضور فعال ستاد دیه هرمزگان قدردانی نمودند. قرار است در ۲۵ اسفند ماه در تهران ، حکم شهربندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و استاندار و اعضای شورای سیاست گذاری کنگره امام سجاد (ع) رونمایی شود.