آزادی تعداد یکصدو شصت و یک نفر زندانیان جرائم غیر عمد در یازده ماهه نخست سالجاری


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان ؛ احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان بیان داشتند از ابتدای امسال تاکنون ( ۱۱ ماه سالجاری ) به همت خیران و ستاددیه کشور و استان تعداد ۱۶۱ زندانی محبوس با بدهی مبلغ ۵۱۸/۴۸۳/۳۱۵/۰۴۸/۱ ریال از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند که از این رقم بدهی قابل تأمل است . اولیاء دم و طلبکاران و شکات تا ۴۲ درصد اصل بدهی را گذشت نمودند و از دریافت حق و حقوقشان چشم پوشی نمودند تا بدین وسیله مسیر بازگشت پدر یا سرپرست خانه ای تسریع شود . مدیر نمایندگی ستاددیه هرمزگان اظهار داشت ؛ با تفکیک زندانیان آزاد شده در ۱۱ ماه سالجاری ۹۸ نفر مهریه و نفقه – ۱۰۰ نفر محکومین مالی و ۱۴ نفر دیات (حوادث کارگاهی – تصادفات رانندگی ) که در زندان بسر میبرند استخلاص آنان به لطف خدا و تلاش شبانه روزی همکاران فراهم گردید . مرادی نژاد در تأمین دیه های فوتی و جرحی و برخی نهادها همچون بیمه و صندوق تأمین خسارتهای بدنی هم مشارکت داشتند .
در ادامه مرادی نژاد تسریع نمود ؛ امسال در شرایطی که دولت و ملت سخت درگیر ویروس کرونا بود . جلب کمک های مردمی متوقف نشد و از طریق فضای مجازی ، رادیو ، تلویزیون و تبلیغات محیطی گلریزان برگزار می شد و مشارکت ها نسبت به سالهای قبل رشد صعودی داشت و این نشان از همت و اراده نیکوکارانی است که در شرایط سخت هم برای کمک له همنوع خود از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند .
وی با بیان آمار محکومین مالی غیر عمد گفت ؛ هم اکنون تعداد ۷۳ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندانهای استان داریم که از این تعداد ۶۲ نفر محکومیت مالی ، ۶ مهریه و نفقه و ۵ دیات غیر عمد می باشند . که انشاا… در تلاشیم
در روزهای پایان سال با همت خیرین ملائک کردار زمینه آزادی تعداد کثیری از انان را مهیا نمائیم .