همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۲۳ نفر از مددجویانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان هرمزگان آزاد گردیدند


در مراسمی با حضور مدیر کل زندانها و مدیر نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان ۲۳ نفر از زندانیان در بند هرمزگان آزاد شدند مصطفی کیشانی مدیر کل زندان های هرمزگان در این مراسم با قدردانی از مشارکت مجموعه های دولتی و خصوص در آزادی این زندانیان افزود در این روز ۲۳ زندانی دارای جرائم غیر عمد زیر ۵۰ میلیون تومان از زندانهای استان آزاد شدند .
وی با اشاره به اینکه با آزادی این تعداد زندانی ، هیچ زندانی زیر ۵۰ میلیون تومان نداریم ، گفت ؛ علاوه بر گذشت شاکیان ، شرکت آب فاضلاب هرمزگان ، فولاد هرمزگان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی با کمک مالی ۷۱۵ میلیون تومانی زمینه این آزادی ها را فراهم کردند .
کیشانی ادامه داد در جریان آزادی زندانیان از طریق دادخواست اعسار نیز کمک گرفته شده است که در این زمینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شده است .مدیر کل زندان های هرمزگان ادامه داد با آزادی ۲۳ نفر گره ۲۳ خانواده باز می شود که اثرات مثبت زیادی در جامعه خواهد داشت در ادامه این مراسم همچنین مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان با اشاره به اثرات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود ؛با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد علاوه بر اینکه زندانی به کانون خانواده بر می گردد باعث احیاء جامعه نیز می شود . وی افزود ستاددیه استان هرمزگان هر ساله با کمک خیرین و مشارکت سازمانها و شرکتها زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم می کند که امسال نیز این امر محقق شد و در آستانه میلاد پیغمبر (ص) شاهد آزادی ۲۳ نفر از زندانیان بودیم . به گفته مرادی نژاد دست یاری خیرین و مجموعه های دولتی و غیر دولتی همواره به روی ستاددیه باز بوده است که جا دارد از همکاری همه این مجموعه ها بویژه آب و فاضلاب ، فولاد و اداره کل امور اقتصاد و دارایی که در آزادی این ۲۳ زندانی نقش داشته اند قدردانی شود. وی به مشارکت فولاد هرمزگان در آزادی زندانیان اشاره کردو افزود این شرکت از سال ۱۳۹۲ تاکنون در آزادی ۱۰۱زندانی مشارکت داشته است که ۹ نفر دیگر با کمک این مجموعه آزاد خواهند شد .
امین قصمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم گفت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان طی سالهای گذشته در قالب کمک های مالی کارکنان و پیمانکاران اقدام به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کرده است.
وی افزود ؛ از حدود دو سال پیش استارت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به شکل منسجم زده شد و کارکنان آب و فاضلاب هرمزگان در اولین قدم با پخت صبحانه و فروش آن در محل شرکت زمینه آزادی ۴ زن سرپرست خانوار را فراهم کردند.
قصمی با قدردانی از مشارکت کارکنان و پیمانکاران آبفا در این حرکت خداپسندانه افزود:کارهای خیر همواره موجب گشایش در کارهاست و مجموعه ما نیز با مشارکت در کارهای خداپسندانه شاهد این گشایش ها بوده و هست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به کمک ۵ میلیارد ریالی شرکت “تانا انرژی” یکی از سهام داران بزرگ آبشیرین کن یکصد هزار مکعبی بندرعباس اشاره کرد و افزود:به همت این مجموعه زمینه آزادی ۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان هرمزگان که بدهی زیر ۵۰ میلیون تومان داشته اند، فراهم آمد که همزمان با میلاد پیامبراکرم (ص) از زندان آزاد شدند . وی ابراز امیدواری کرد در آینده نیز با کمک کارکنان و شرکت های مرتبط با آلفا ، زمینه آزادی سایر زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود تا آنها نیز به کانون گرم خانواده شان برگردند .
رضا شاکر مریدی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از همکاران مجموعه های دولتی و غیر دولتی گفت ؛ مجموعه امور مالیاتی اگرچه وظایف دریافت مالیات را بر عهده دارد اما در کنار آن تسهیل گر امور است و تلاش می کند در زمینه های عام المنفعه بویژه آزادی زندانیان مشارکت داشته باشد .
در ادامه این مراسم صفریان مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان به مشارکت فولاد در مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت ؛ این شرکت در حد توان در همه زمینه ها برای عمل به تعهداتش مشارکت داشته است که یکی از این اقدامات آزادی ۱۱۰ زندانی است . وی به نگاه ویژه دست اندرکاران این شرکت بویژه مدیر عامل فولاد اشاره کرد و گفت ؛ فولاد هرمزگان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان هرمزگان کمک مالی کرده است و این سیاست در ادامه نیز تداوم خواهد داشت . وی در پایان گفت ؛ آزادی ۲۳ زندانی که فولاد هرمزگان نیز در آن مشارکت داشت باعث خوشحالی مجموعه ماست که توانستیم بانی شادی خانواده های زندانیان باشیم .گفتنی است در پایان مراسم ضمن قدردانی از مشارکت کنندگان در آزادی ۲۳ زندانی با اهدای گل ، این تعداد از زندانیان به کانون گرم خانواده بازگشتند .