هم اکنون تعداد ۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که ستاد دیه استان در تلاش است به همت خیرین حسینی و نذورات ویژه ماه صفر زمینه آزادی این افراد را فراهم نماید


به گزارش روابط عمومی ستاد دیه نمایندگی استان هرمزگان ؛ احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی این نهاد حمایتی در هرمزگان با اعلام وضعیت بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد گفت: در این استان هم‌اکنون ۶۷ زندانی بابت ناتوانی در پرداخت دیون غیرکلاهبرداری در بند حضور دارند که میانگین بدهی آن‌ها رقمی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان است.
وی افزود: با عنایت به تجارب خوبی که در ایام ماه محرم داشتیم و توانستیم علی‌رغم شیوع ویروس کرونا غیرحضوری آیین‌های گلریزنی را در راستای استخلاص بدهکاران نیازمند داشته باشیم هیئت حسینی و تکایای عزاداری حضورت اباعبدلله علیه‌السلام بیشتری همکاری و همیاری را با ما داشتند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان اظهار کرد: به دنبال طرح کشوری «هر هیات حسینی، آزادی یک زندانی» بسیاری از نذورات و بخشی از هزینه‌های ویژه ماه محرم از سوی خدام حسینی به آزادی محکومان غیرعمد اختصاص یافته است.
وی با تقدیر از برگزاری کنندگان کنگره امام سجاد علیه‌السلام گفت: درحاشیه برگزاری آیین افتتاحیه دهمین دوره این همایش بین‌المللی در بندرعباس نیز زمینه رهایی ۱۰ نفر از بدهکاران عائله‌مند با رقم بدهی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال فراهم گردید که در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها نباید از همکاری خوب شکات خصوصی در گذشت تقریبا ۶۰ درصدی اصل بدهی و حمایت محاکم قضایی در قبولی اعسار و تعدیل اقساط غافل بود.
مرادی‌نژاد با تقدیر از حمایت‌ آحاد مختلف اجتماعی در ترویج فرهنگ «نذر برای آزادی» گفت: در سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام نیکوکاران متعددی نذورات ویژه خود را برای این ایام به دلیل رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در اختیار ستاد دیه قرار دادند تا از ورای این کار حسنه زمینه آزادی آن دسته از شیفتکان به دستگاه نبوی فراهم شود که به دلیل ناتوانی مالی در بند حضور دارند.
وی ادامه داد: در روز گذشته (۳۱ شهریور ماه) جوان ۲۸ ساله هرمزگانی با اهدای ۳۳۰ میلیون ریالی خود مانده بدهی دو زندانی غیرعمد را که به دلیل محکومیت مالی در بند بسر می‌برند را تامین کرد تا در اجر این کار معنوی مشارکت نماید.