آزادی زندانیان جررائم غیرعمد ( مهریه و نفقه ) در دستور کار مسئولان قضایی استان


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی ستاددیه استان هرمزگان ؛ جلسه ای در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیر عمدی ( محکومین مالی – مهریه و نفقه و دیات) با حضور کیشانی مدیر کل زندانهای استان و نائب رئیس هیئت امناء ستاددیه ، و نوذری معاونت قضائی رئیس کل دادگستری استان و احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاددیه هرمزگان و معاونت قضائی اداره کل زندانهای استان و رؤسا و مددکاران زندانهای استان برگزار گردید .
نخست احمد مرادی نژاد ضمن قدردانی از حضور گرم و صمیمی مدعوین محترم در جلسه ، اهداف ستاد مردمی دیه را بسیار ارزشمند دانست و به عنوان یکی از نهادهای حمایتی و بازوی توانمند دستگاه قضایی و اداره کل زندانها در کاهش جمعیت کیفری زندانها ، نقش مهمی را ایفا می کند ، مرادی نژاد تعامل ستاددیه با اداره کل زندانها و دستگاه قضایی را مطلوب عنوان نمود و خاطرنشان کرد ؛ رؤسای زندانها و مددکاران بعنوان رابط ستاددیه دلسوزانه تلاش می نمایند که این عمل خیرشان جای تقدیر و تشکر دارد .
درادامه نوذری معاونت محترم قضایی رئیس کل دادگستری استان هم از برگزار کننده گان این جلسه
( مبنی بر حل و فصل نمودن مسائل زندانیان غیر عمد ) که بدون هیچ چشم داشتی پیگیری می کنند و با علاقه در حال تلاش هستند قدردانی نمود و بیان داشت ؛ شک نکنید خیر دنیا برای کسانی هست که پیگیر امورات زندانیان هستند ، نوذری صلح و سازش را در امورات ستاددیه ارزشمند برشمرد و تأکید فرمود تعامل و همکاری ۳ مرجع ستاددیه – سازمان زندان و دادگستری می تواند به آزادی زندانیان غیرعمد سرعت بیشتری ببخشد و وقتی ما موفق می شویم که با هم مشارکت دسته جمعی داشته باشیم .

در ادامه مصطفی کیشانی مدیر کل زندانهای استان و نائب رئیس هئیت امناء ستاددیه هم ضمن قدردانی از احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاددیه که با اینکه بیمار هستند ولی دغدغه ای جز کمک به زندانیان جرائم غیرعمدی در اندیشه خود ندارند و میزبان این گردهمائی ارزشمند هستند ، بیان نمود زندانیان که با جرائم غیرعمد وارد زندان ما می شوند باید برای آنان در کوتاهترین زمان ممکن پرونده تشکیل و به ستاد ستاددیه معرفی شوند .

وی افزود ماندگاری زندانیان تحت حمایت ستاددیه در زندانها باید به حداقل برسد و این مهم نیازمند تعامل بسیار مناسب زندان ، ستاددیه و مراجع قضایی است .
مدیر کل زندانهای هرمزگان اظهار داشت ؛ مددکاران زندانها هم باید با جدیت مسائل پرونده ای زندانیان جرائم غیرعمد را پیگیری تا مقدمات آزادی آنان فراهم شود . در پایان مدیر کل زندانها و نائب رئیس هیئت امناء ستاددیه اعلام نمود با توجه به تفاهم نامه سازمان زندانها و ستاددیه کشور و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تلاش می کنیم تا عید سعید غدیر خم همه زندانیان مهریه و نفقه از زندانهای استان با همت تفاهم نامه ستاددیه کشور و اعسار تقسیط آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردند . هم اکنون ۸۱ زندانی با مجموع بدهی بالغ بر ۳۴۴ میلیارد ریال ، در زندان های استان هرمزگان، چشم انتظار کمک های خیرین می باشند