دیدار مدیر کل زندانها و نائب رئیس هیئت امناء  و مدیر نمایندگی ستاددیه با مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی  ستاددیه استان هرمزگان ؛ یکی از اقدامات و رسالت ستادمردمی دیه اطلاع رسانی آحاد جامعه در خصوص اهداف متعالی و حبس زدایی ستاددیه است ، نخست احمد مرادی نژاد در این نشست صمیمی ضمن قبول طاعات و عبادات از مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس که در سال گذشت هزینه های مربوط به خرید دسته گل و شیرینی برای انتصاب یا مراسم ترحیم همکاران ( یا خانواده – آنان ) را صرف کمک و آزادی زندانیان غیرعمد می نمودند قدردانی و خاطرنشان کرد زندانیان تحت حمایت ستاددیه بدهکار هستند ، بزهکار نیستند و لازم است مسؤلیت اجتماعی شرکت های صنایع غرب بیش از قبل باشد و ماه رمضان فرصتی است برای انجام کارهای خداپسندانه ( از جمله کمک به نهاد مردمی ستاددیه ) که آزادی را به خانواده زندانیان در بند هدیه می نماید . مرادی نژاد ادامه داد ؛ پیشگیری و درمان ( دو مقوله مهم ) که از اهداف و رسالت ستاددیه است . بیمه اجباری شخص ثالث بصورت دائمی یکی از برکات و اقدامات ارزنده ستادمردمی دیه است که شاهد کمترین زندانیان تصادفات جاده ای در سراسر کشور می باشد که قبل از این بخشنامه ، تعدادی از هموطنان ما به علت ایراد صدمه بدنی غیر عمد در زندانهای سراسر کشور تحمل حبس می نمودند .

مصطفی کیشانی ؛ مدیر کل زندانها و نائب رئیس هیئت امناء ستاددیه  هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با بزرگترین شرکت تولید کننده بنزین در خاورمیانه  و تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان المبارک ، تسریع نمود ستاددیه صرفاً برای زندانیان غیر عمد تلاش می کند و دعوت از شکات و اصلاح ذات البین در شورای حل اختلاف شعبه بیست مستقر در ستاددیه از بارزترین و بهترین اقدامات است که در این نهاد مردمی برای تخفیف بخشی از بدهی مددجویان صورت می پذیرد . کیشانی با اشاره به اینکه زندانی تصادف جاده در استان نداریم نشان می دهد فرهنگ رانندگی در استان خوب است . ماه رمضان ماه خوبی هاست و زندانی غیر عمد با توجه به اینکه در زندان از امکانات آموزشی و بهداشتی برخوردار است ولی از دنیای بیرون دستش کوتاه است و خانواده وی  از مشکلات زیادی رنج می برند و گرفتار هستند و یاری و کمک شرکت هایی چون نفت ستاره خلیج فارس می تواند باعث خوشحالی و آزادی آنان از بند شود .

در ادامه نائب رئیس هئت امناء ستاددیه با اشاره به خیرات و برکات ماه مبارک رمضان بیان داشت ؛ امروز حضور و خواهش ما از حضرتعالی نعمتی است که خداوند به مجموعه شرکت نفت ستاره عنایت فرموده که در این کار خداپسندانه و مسئولیت اجتماعی خویش مشارکت نماید . کیشانی با اشاره  به اینکه  ۷۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان منتظر دستان کریمانه و سخاوتمند نیک اندیشانی چون حضرتعالی هستند انشاا… با مشارکت مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان نمادی از تولید ملی بتوانیم تعداد زیادی از زندانیان غیر عمد را به آغوش پر مهر خانواده هایشان بازگردانیم . محمد علی دادور مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس هم ضمن تشکر و حضور مدیر کل زندانها و مدیر نمایندگی ستاددیه و همکاران و بازگو نمودند مشکلات و دغدغه اشان در کمک به سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد شرکت نفت ستاره از سال گذشته یکسری اقدامات برای ستاددیه انجام داده است که خوشبختانه در هیئت مدیره شرکت مصوب شده است و سالیان سال ادامه خواهد داشت ، مصوبه ای که هزینه خرید هر گونه دسته گل و شیرینی را برای انتصاب همکار یا فوت بستگان ممنوع نموده و هزینه آن صرفاً به حساب ستاددیه جهت آزادی زندانیان غیر عمد واریز میگردد که خوشبختانه برکات زیادی برای مجموعه بهمراه داشته است و با استقبال خوبی هم مواجه بوده است .

دادور برای سال ۹۹ مبلغی  معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان را برای خرید دسته گل  و شیرینی در مناسبتهای مختلف نموده است که با اشاره به خرید دسته گلی برای یک همکار یا خانواده وی معادل ( یک میلیون و پانصد هزار تومان ) محاسبه شده که انشاا… در هر ماه به تناسب مبالغ جمع آوری شده بحساب ستاددیه هرمزگان پرداخت میگردد . سکاندار شرکت نفت ستاره این عمل نیک را صالحات و باقیات و بیمه ای برای سلامتی همکاران نام بردند و با توجه به ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری جشن گلریزان به صورت تجمعی بیان نمود ؛ نباید کار خیر بعلت ویروس کرونا متوقف شود و با دستور به واحد روابط عمومی نسبت به اطلاع رسانی و جمع آوری و مشارکت یکایک همکاران و مدیران شرکت نسبت به این کار خداپسندانه اعلام آمادگی نمودند و مسئولیت اجتماعی شرکت نفت ستاره را در آزادی زندانیان نیازمند غیر عمد در طول سال ، برکات و موهبتی برای این مجموعه ملی دانستند . قرار شد گلریزان از طریق اطلاع رسانی و جمع آوری کمکها آغاز گردد .