برگزاری جلسه ای با مدیران شرکت های صنایع غرب مبنی بر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی ستاددیه استان هرمزگان ؛ با توجه به مسئولیت اجتماعی در سنوات قبل ، مشارکت ضعیف شرکت های صنایع غرب در امر خیر خواهانه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بدین منظور جلسه ای با حضور دکتر صالحی ریاست کل دادگستری استان هرمزگان و رئیس هیئت امناء ستاددیه و مصطفی کیشانی مدیر کل زندانها و نائب رئیس هئیت امناء و احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاددیه استان و مدیران شرکت های صنایع غرب ( فولاد هرمزگان- پالایشگاه نفت – کاوه – صبا – حمل و نقل – گمرکات و دیگر صنایع غرب ) در سالن کنفرانس دادگستری استان برگزار گردید .
نخست احمد مرادی نژاد ضمن ارائه عملکرد و اقدامات انجام شده بیان نمودند؛ یکی از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی تأسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند که در سال ۱۳۶۹ توسط عبد صالح شهید بزرگوار سید اسداله لاجوردی بنیان نهادند. که نتیجه این دستاورد بزرگ در نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان از سال ۱۳۸۱ تاکنون توانسته تعداد ۳۰۸۸ زندانی با بدهی بیش از ۲۸۳ میلیارد تومان از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداند . و در سال گذشته تعداد ۲۰۲ زندانی با بدهی بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال آزاد شده اند.
ایشان عنوان نمودند ؛ زندان همیشه یکی از مجازاتهایی است که برای افراد مجرم و خطا کار و مخل جامعه در نظر گرفته شده است
اما نه فردی که در اثر یک حادثه و اتفاق ناخواسته مثل تصادف ، یا بدلیل تعهد مهریه های نامعقول و بدهی مالی ( مطالبه وجه چک ) که موجب بدهکار شدن او گردیده است و روانه زندان شده است .
میدانیم ؛ به زندان افتادن افراد به دلیل بدهکاری به ویژه در جرائم غیر عمد آثار سوء زیانباری را نه تنها برای زندانی و خانواده آن و جامعه در بر دارد ، بلکه قربانیان جرم ( شاکیان و طلبکاران ) نیز این آثار و زیانها را باید تحمل نمایند .
لذا ، یکی از سنت خوب ما ایرانیان در ماه مبارک رمضان برگزاری جشن های گلریزان برای جلب مشارکت افراد خیر و نیک اندیش در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد درسراسر کشور و این استان همه ساله برگزار میگردید ، با عنایت به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت برگزاری تجمعات مختلف از جمله آئین های عبادی – سیاسی و اجتماعی در راستای رعایت طرح فاصله گذاری ، در سال جاری امکان برگزاری جشن های گلریزان مقدور نمی باشد ، لذا شرع مقدس اسلام همه ما را مکلف به دستگیری از همنوعان کرده و این مهم در ماه مبارک رمضان از اجر و پاداش مضاعفی برخوردار است . مرادی نژاد از مشارکت شرکت فولاد هرمزگان که در سالهای متوالی زمینه آزادی ۸۹ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم نموده است قدردانی نمودند و تسریع نمود ۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان چشم انتظار یاری شما خیرین و نیکوکاران حاضر در جلسه می باشند تا در این ماه رحمت و مهربانی به آغوش گرم خانواده بازگردند .
در ادامه دکتر صالحی رایاست کل دادگستری استان هرمزگان و رئیس هیئت امناء ستاددیه بیان نمود ؛ استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان ارزشمند است و رفع گرفتاری یکی از برکات ماه رمضان است . ایشان تسریع نمود؛ خوشا به حال آنانکه به بندگان خدا نیکی کنند و برای آخرت خود توشه پس انداز کنند . ریاست کل دادگستری استان با اشاره به آیه ۲ سوره مائده که تعاون در مورد کار نیک و تقوا دارد و انسانهای مسلمان پیوسته در فکر رفع حاجات و مشکلات دیگران هستند و پاداش آن غیر از بهشت چیزی نیست و با توجه به رسالت نهاد خیریه ستاد مردمی دیه که برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد تلاش می نماید فرصتی است در این ماه مبارک رمضان که با احسان و نیکوکاری در این مسئولیت اجتماعی مشارکت نمائیم . دکتر صالحی تسریع نمود ، کار خیر هم آثار فردی دارد و هم آثار اجتماعی که در مرحله اول برکت به مال و دارایی خود نیکی کننده بر میگردد و هم معنویات و ثواب دنیوی و اخروی به همراه دارد و باعث تزکیه و طهارت نفس و آمرزش گناهان و رفع فقر از چهره جامعه اسلامی می شود .
رئیس هئیت امناء ستاددیه استان با توجه به اهمیت جشن گلریزان که سالیان سال در سراسر کشور برگزار میگردد و برکات زیادی برای کمک کننده و زندانی آزاد شده و جامعه اسلامی دارد ، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بصورت عمومی برگزار نمی گردد ولی حضور شما عزیزان که امروز دعوت ما را پذیرفتید و انشاا… با کمک های خوبتان اول با خدا معامله می کنید و ثانیاً باعث خوشحالی زندانیان غیر عمد و خانواده هایشان می شوید . دکتر صالحی با بیان اینکه ۷۱ زندانی غیرعمد با بدهی ۲۴ میلیارد تومان چشم انتظار هستند و مشارکت جمعی شما نیک اندیشان حاضر در جلسه در ماه مبارک رمضان می تواند گل لبخند را بر لبان غم زده زندانیان و خانواده آنان به ارمغان بیاورد .
در ادامه هاشم نامور مدیر عامل پالایشگاه نفت بندرعباس و معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان ، یزد خواستی مدیر عامل فولاد صبا ، دکتر براهیمی نماینده منطقه آزاد قشم ، آبسواران رئیس سیاست گذاری بانکها و مدیریت بانک ملی ضمن قدردانی از حضور در این جلسه معنوی و کار خداپسندانه ستادمردمی دیه مطالبی نیز در زمینه کمک به اقشار نیازمند واقعی جامعه ، همچون گذشته آمادگی خود را اعلام نمودند و نسبت به مشارکت حداکثری کارکنان مجموعه خودشان در شرایط مساعد نسبت به برگزاری جشن گلریزان در مناسبتهای مختلف در طول سال را خواستار گردیدند .