برگزاری جشن گلریزان در جزیره کیش جهت کمک به زندانیان جرائم غیر عمد  


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی  ستاددیه استان هرمزگان ؛  مراسم گلریزان با حضور استادی رئیس کل زندان های استان هرمزگان،مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه ، شنبه زاده رئیس دادگستری و عباسی دادستان کیش حجت السلام حسن زاده امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش جمالی فرماندهی پلیس انتظامی و دریابانی کیش جمعی از مدیران و معاونین سازمان منطقه ازاد کیش و فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان کیش برگزار شد .

 حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش ضمن اشاره به امر خیر گلریزان و نهادینه کردن کمک و یاری رساندن به مستمندان افزود: همواره مردم ایران در یاری رسانی به مستمندان زبانزد جهانیان هستند و این انفاق و گشاده دستی یکی از نشانه های مومنین هست . حجت الاسلام حسن زاده به حضور پربار مردم کیش در امور خیر بخصوص همت عالی کیشوندان در سیل اخیر شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: برابر آمار کمک مردم جزیره در زلزله کرمانشاه با کل کمک های کشورهای اروپایی برابری می کرد و این عظمت و بزرگی مردم کیش را می رساند . امام جمعه کیش در پایان ضمن تشکر از سرمایه گذاران گفت: یدک کشیدن نام مومن هزینه دارد باید بهم دیگر با نیت و قصد قربت کمک بکنیم .

شنبه زاده رئیس دادگستری کیش با ابراز تشکر از جانب خود وتقدیم سپاس و خیرمقدم از جانب خانواده زندانیان و فرزندان و مادران و افرادی که در زندان ها بعلت مشکلات مالی گرفتار هستند گفت: متاسفانه در بازدید از زندان متوجه افرادی میشویم که فقط به خاطر یک امضا ماه ها و سال ها در زندان گرفتار شدند . وی عنوان کرد: امروز در این جلسه با واژه مهم و زیبای به عنوان گلریزان مواجه هستیم و من امروز خواهش میکنم زیبای این ماه را با بذل و انفاق خود بر زیبایی های انسانی بیفزایم بانی آبرو داری و عذت افرادی باشیم که اکثراً آبرومند هستند .

 در ادامه مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد دیه کشور در رمضان سال ۱۳۶۹ گفت طی ۳۰ سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزارنفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شدند . وی افزود: ستاد دیه استان در سال ۱۳۸۱ تشکیل شد و به لطف و همراهی مردم تا بدین تاریخ ۲۸۸۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد ومالی با ۲۱۷ میلیارد تومان بدهی از زندانهای استان آزاد شدند . وی بیان داشت: پارسال ۲۳۵ نفر زندانی با جمع آوری ۶۱ میلیارد تومان با صلح و سازش و بخشش شکاک از زندانهای استان آزاد شدن و امسال ۱۰۰ نفر زندانی با ۲۴ میلیارد تومان بدهی چشم انتظار بذل و گلریزان مردم پر مهر استان و بخصوص کیش هستند . مرادی نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۰ نفر زندانی از جزیره کیش با ۲۷ میلیارد ریال در زندان های استان داشتیم که با کمک های مردمی و تخفیفات گرفته شده از شاکیان آزادی آنها محقق شد به آغوش خانواده ها برگشتند، متاسفانه در حال حاضر از جزیره کیش ۷ نفر بدهکار با ۱۳ میلیارد ریال بدهی در زندانهای استان به سر می برند . وی در پایان گفت گلریزان یک عمل اجتماعی است که امید آن میرود امروز با گلریزان سرمایه گذاران کیش بتوانیم تا عید فطر شرایط آزادی این عزیزان را فراهم نمایم .