برگزاری جشن گلریزان با  همکاری میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان / حرکتی بدیع و هنرمندانه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی  ستاددیه استان هرمزگان ؛  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در حرکتی بدیع و هنرمندانه، ظرفیت فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی و دوستداران میراث فرهنگی را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در بندرعباس به میدان آورد  .

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این آیین گفت: کمک به آزادی زندانیان غیر عمد علاوه بر اجر اخروی، موجب سلامت و پایداری جامعه خواهد شد . عباس میرزاد افزود: دین مبین اسلام همواره مومنین را به احسان و نیکوکاری دعوت می کند و چه احسانی بزرگتر از آزادی زندانی غیر عمد در بند و خوشحالی خانواده آنها وجود دارد . وی تصریح کرد: کمک به آزاد سازی زندانیان غیر عمد، کمک به سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب پذیری خانواده آنها خواهد شد .  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تمامی حضار خواست که در حد توان در آزاد سازی زندانیان غیر عمد نقش داشته باشند و دیگران را نیز به این عمل خدا پسندانه تشویق و ترقیب کنند .

مدیرکل زندان های هرمزگان از این اقدام خیرخواهانه مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم قدردانی کرد و گفت: جشن گلریزان فرصتی برای تحکیم فرهنگ ایثار به نیازمندان است .

علی استادی بیان داشت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حرکتی بسیار پسندیده است که موجب شادی خانواده های آسیب دیده و کاهش معضلات اجتماعی در جامعه می شود. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان هم به تشریح آثار و پیامدهای نبود سرپرست در کنار خانواده پرداخت و تصریح کرد: هرگاه خانواده ای به هر دلیلی سرپرست را در کنار خود نبیند به طور ناخودآگاه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. رضا برومند از همدلی به عنوان لازمه زندگی بشر یاد کرد و افزود: همدلی این است که بتوانیم خود را در جای کسانی قرار دهیم که به دلایلی سرپرست خانواده در حبس و به دور از خانواده است و نبودش می تواند موجب ایجاد چالش و مشکلات فراوان برای خود و خانواده اش باشد. وی بیان داشت: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می کند که حس نوعدوستی را جدی تر بگیریم و هر کدام از ما در این راه قدم موثری را برداریم.

در این آیین که با اجرای هنرمندانه گروه موسیقی آیینی جزیره هرمز همراه بود،  جامعه هتلداران استان هرمزگان بیش از ۶۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند. گفتنی است؛ در حال حاضر ۸۳ زندانی جرائم غیرعمد با ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در زندان های استان هرمزگان بسر می برند و چشم انتظار یاری دست های پرمهر خیرین نیک اندیش در روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان هستند.