هزینه درمان چشم مریم پدر را روانه زندان کرد


چشمان کوچکش ، آب‌مروارید آورده است و برای عمل جراحی‌اش نیاز به بیش از ۱۳ میلیون تومان پول. پدرش کارگر روزمزد است و بدون هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای . روزبه‌روز بینای اش ضعیف‌تر می‌شود  و پزشکان دستور عمل جراحی فوری می‌دهند، ۲ سال و نیمه است ،حتی نمی‌تواند کلمه مروارید را تلفظ کند  و بفهمد این بیماری چی هست …

مرد جوان  نگران مریم کوچولو است و تمام فکر و ذهنش مشغول تهیه هزینه جراحی. به هرکسی فکر می‌کند برای به دست آوردن مبلغ موردنیاز حتی باکار کردن، به سمتشان می‌رود و به آن‌ها رو می‌زند اما جوابی نمی‌گیرد تا آنکه دو نفر درخواست وی برای قرض مبلغ پول اجابت می‌کنند و در قبال ۱۴ برگه سفته  ،۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در اختیارش می‌گذارند.  چند روز بعد (۱۱ شهریورماه ۹۷)مریم در بیمارستان شهرستان یزد مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد…

مرد جوان مدتی بعد از بهبودی دخترش، سعی  دارد ساعات  بیشتری کار کند تا دستمزد بیشتری به دست آورد و طلب طلبکاران را بدهد، روزها و شب‌ها می‌گذرد  موعد پرداخت طلب فرامی‌رسد ، طلبکاران درخواست مبلغ موردنظر رادارند ولی پدر خانواده فقط می تواند ۲ میلیون این مبلغ را فراهم کند، بدین ترتیب با شکایت این دو نفر طلبکار ، وی در ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری راهی زندان می‌شود و پرونده وی یک روز بعد به ستاد دیه استان ارجاع می‌گردد.این مرد ۲۷ ساله که دارای  دو فرزند دختر و پسر متولد ۹۵ و ۹۷ است پس از یک ماه حبس ، با کمک خیران، از زندان آزاد می‌شود.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان، این مددجو ، مبلغ  ۸میلیون و ۵۰۰  هزار تومان از یک نفر  و  ۴ میلیون  و ۶۰۰  هزار تومان از فردی دیگری قرض گرفته بود که هیچ‌کدام از شاکیان این پرونده گذشت نکردند و بدین ترتیب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خود مددجو قبل از شکایت شاکیان  فراهم کرده بود  و مابقی آن به مبلغ ۱۱ میلیون تومان  نیز خیران.

 آزادی هشت مددجوی زندان‌های هرمزگان با بدهی ۱۲ میلیارد ریال

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: ۱۱ زندانی دیه و جرائم غیر عمد با بدهی ۳۷ میلیارد ریال از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با کمک خیران و ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی از زندان‌های استان آزاد شدند.احمد مرادی نژاد افزود: همچنین زمینه آزادی هشت مددجوی زندان‌های هرمزگان با بدهی ۱۲ میلیارد ریال نیز در دومین جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان فراهم شد.

وی بیان داشت: این زندانیان بیشتر محکومان بدهی مالی، مهریه و نفقه هستند.مدیر نمایندگی  ستاد دیه هرمزگان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و دیه ۱۵ جشن گلریزان پیش‌بینی‌شده که تاکنون در شهرستان‌های پارسیان، بندر خمیر، سیریک و بخش رودخانه رودان این جشن برگزارشده است.وی  ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خیران حدود ۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.
مرادی نژاد  یادآور شد: ۸۳ زندانی دیه و جرائم غیر عمد با بدهی ۸۸ میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان بسر می‌برند و در این ماه مبارک رمضان چشم‌انتظار یاری خیران و نیکوکاران هستند.

 آزادی تمام زندانیان غیرعمد  قشم با ۵۰۰ میلیون تومان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان گفت: پنج زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان قشم وجود دارد که آزادسازی آنان نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.احمد مرادی‌نژاد در آیین گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان قشم اظهار داشت: فعالیت ستاد دیه هرمزگان از سال ۱۳۸۱ آغاز و تا کنون موفق به آزادسازی بالغ بر دو هزار و ۸۵۰ زندانی با بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان بدهی شده است.

وی با بیان اینکه شاکیان از بزرگترین حامیان ستاد دیه به‌شمار می‌روند، افزود: سال گذشته ۲۳۵ زندانی در هرمزگان با بدهی ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حالی آزاد شده‌اند که حدود ۸۰ درصد از بدهی‌ها توسط شاکیان مورد بخشش قرار گرفت.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر پنج زندانی از قشم بواسطه جرائم غیرعمد در بند هستند که برای رهاسازی آن‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.مرادی‌نژاد خاطرنشان کرد: سال ۹۶، پانزده زندانی جرائم غیرعمد با بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سال گذشته نیز ۱۰ زندانی با ۵۰۰ میلیون تومان بدهی در شهرستان قشم آزاد شدند.

 
 شماره حساب ستاددیه

گفتنی است:زندانیان جرائم غیر عمد ازجمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.ستاد دیه در هرمزگان آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران از طریق تلفن همراه و شماره‌گیری کد پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۷۶# و یا شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی است.