جهیزیه ، مرد کشاورز را روانه زندان کرد


 

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان ؛ پدر هرمزگانی که برای تهیه جهیزیه دخترش اقدام به خرید اقساطی کالا کرده بود ، به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط راهی زندان شد و هم اکنون پشت میله های دربند ، چشم انتظار کمک
خیرین است ،  هفته گذشته بود که خبری مبنی بر آزادی زنی که به علت تهیه جهیزیه دخترش دست به دامان یکی از آشنایان شده و مبلغ ۱۷ میلیون تومان از وی قرض گرفته بود در همین روزنامه منتشر شد ، این زن به علت عدم توانایی در پرداخت بدهی به زندان افتاده بود که با کمک کارکنان شرکت آبفای هرمزگان مبلغ بدهی اش تسویه شده و پس از یک ماه از زندان رهایی یافت . چند سالی است که پای جهیزیه هم به زندان باز شده و بخشی از زندانیان جرایم غیر عمد علاوه بر مهریه و نفقه ، جهیزیه نیز شامل می شوند که این افراد به دلیل خرید لوازم و وسایل به قیمت گزاف و ناتوانی در تأمین مالی آن اغلب با چک برگشته و یا سفته روبرو هستند البته خوشبختانه آمار این زندانیان بدهکار در استان اندک است .

تهیه جهیزیه با سفته

یکی از این زندانیان  مرد ۵۵ ساله کشاورز است که در سال ۹۵ به دنبال تأمین جهیزیه فرزند دم بخت خود با گذشتن دو سفته با مبالغ ۱۷ میلیون تومان در همان سال و ۷ میلیون تومان برای سال ۹۶ اقدام به  تهیه جهیزیه به صورت اقساطی می کند . این مرد که صاحب ۵ فرزند است و در یکی از روستاهای استان زندگی می کند پس از تلاش های فراوان موفق به تهیه جهیزیه گردید و دخترش را راهی خانه بخت کرد . مشکلات معیشتی این مرد عائله مند برای پرداخت بدهی در طی مدت قید شده شکایت از سوی فروشنده محصولات خانگی در برداشت . طلبکار پس از اتمام موعد پرداخت بدهی از این مرد کشاورز شکایت نمود . مرد کشاورز در زمان تعیین شده دادگاه نیز نتوانست مبلغ مورد نظر را به فرد شاکی پرداخت نماید و در ۲۱ آبانماه سالجاری به علت محکومیت مالی مطالبه وجه سفته در زندان بندرعباس محبوس شد .

بدهی ۲۰ میلیون تومانی

پرونده این پدر دربند کمتر از دو ماه به نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان ارجاع شد . مدیر نمایندگی ستاددیه با اشاره به اینکه بدهی این مددجو با احتساب اصل خواسته و خسارت تأخیر و تأدیه بر اساس شاخص تورم سال جاری به مبلغ ۲۵ میلیون رسید گفت ؛ پس از صحبت با شاکی وی از ۵ میلیون خود گذشت کرد و در حال حاضر مرد زندانی تنها بابت ۲۰ میلیون تومان در زندان به سر می برد .

شماره حساب کمک به مرد زندانی

احمد مرادی نژاد با بیان اینکه مرد زندانی برای رهایی از حبس و بازگشت به سوی خانواده چشم انتظار کمک خیرین است گفت ؛ نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این فرد نیازمند و آبرومند سهیم شوند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی #۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰*  و یا شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی و حساب ۴۴۰۰۸۰۰۰۰۳۰۸ و شماره کارت  ۶۲۸۰۲۳۱۴۹۵۱۹۹۷۵۳  بانک مسکن به نام ستاددیه استان هرمزگان واریز کرده و همیار ستاددیه در این امر خداپسندانه باشند .