مهریه را کی داده کی گرفته ؛ حبس به علت مهریه ۱۳۶۰ سکه ای


مهریه را کی داده کی گرفته ؛ حبس به علت مهریه ۱۳۶۰ سکه ای

 

این جمله معروف از قدیم الایام تاکنون در مراسم خواستگاری و عقد از زبان بزرگترها شنیده می شود اما با نگاهی به آمار و دفاتر ثبت طلاق می توان فهمید که اتفاقا خیلی اوقات مهریه را هم خوب داده اند و هم خوب گرفته اند . متأسفاته طی سال های اخیر برخی مردان بدون توجه به عندالمطالبه بودن مهریه ، اقدام به تقبل مهریه های بالا می کنند که سرانجامی جز زندان برای آنها ندارد و زندان برای افرادی که توانایی پرداخت مهریه یا نفقه ندارند ، چندان دور از ذهن نیست .

سعید از جمله این افرادی بود که بابت عجز از پرداخت مهریه سنگین ( ۲۰ میلیارد ریالی ) وارد زندان بندرعباس شد که با کمک شورای حل اختلاف ستاددیه استان هرمزگان از این حبس رهایی یافت . این مرد ۴۲ ساله ۹ سال پیش با خیال اینکه (( مهریه را کی داده و کی گرفته )) و علی رغم مخالفت خانواده و اینکه به همسرش ثابت کند که دوستش دارد پای  سند عقد با مهریه ۱۳۶۰ سکه امضاء کرد . سال های اول زندگی با خوبی سپری شد و با بدنیا آمدن سپهر شادی زندگی را چندین برابر کرد تا آنکه زمان گذشت و اختلافات کم کم چهره خود را در زندگی این زوج نشان داد .

اختلافات به جایی رسید که سارا مهریه اش را از همسرش مطالبه نمود سعید که یک درصد هم فکر نمی کرد سارا به دادگاه برود به وی می گفت (( پول ندارم برو شکایت کن )) اما زن در تصمیمش مصمم بود و با حکم دادگاه همسرش را به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان فرستاد . سرانجام این مرد درمانده و زحم خورده از این زندگی به شورای حل اختلاف ستاددیه استان ارسال شد که با تلاش و صلح و سازش ستاددیه استان هرمزگان و اخذ گذشت قابل توجهی منجر به آزادی نامبرده گردید .