مهرداد ناخواسته مرگ دختر بچه را رقم زد


مهرداد ناخواسته مرگ دختر بچه را رقم زد

هنوز در شوک روز حادثه است و برایش باور پذیر نیست که باعث مرگ دختر بچه ای شده باشد ،دختری که بر اثر استنشاق سم ناشی از سمپاشی طبقه بالا ساختمان، جانش را از دست داده است…
مهرداد ۵۱ ساله که دارای شرکت سمپاشی بود هنوز مبهوت حادثه پیش آمده در ۵ سال گذشته است، انگار پس از گذشت این سالها ، هنوز در کابوس وعمق تاریکی به سر می برد و به خود می گوید چرا در یک لحظه دنیای من واژگون و بر اثر بی احتیاطی من ، چشم سارینا برای همیشه از این دنیا بسته شد …
این مرد میانسال به علت عدم توانایی در پرداخت دیه قتل غیر عمد ،حدود ۶ ماه است که پایش به زندان باز شده و امیدش به دست خیران و نیکوکاران است که با کمک مالی از سوی آنها ، از زندان رهایی یابد.
اتفاق غیر منتظره
ماجرایی مهرداد بر می گردد به سال ۹۲ . وی که از سال ۸۱ اقدام به تاسیس شرکت خدماتی و بهداشتی سمپاشی در یکی از استانهای کشور می نماید در سال ۹۲ پس از شرکت و برنده شدن در مناقصه ای ، به کیش سفر می کند و در این استان به عنوان کارفرما و مسوول فنی ، کار سمپاشی واحدهای آپارتمان و… را برعهده می گیرد . چند ماهی از فعالیت اش نمی گذرد که آن اتفاق غیر منتظره رخ می دهد و وی را بعد از ۴ سال راهی زندان می کند…
حادثه ای پشت در بسته
در یکی از روزهای گرم سال ۹۲، مرد میانسال به یکی از واحدهای مسکونی می رود که صاحبخانه درخواست سم پاشی نموده بود، افراد منزل ، مکان را ترک می نمایند و مهرداد بعد از درزگیری و بستن راه‌های ورود و خروج هوا ،کار سم ‌پاشی را انجام می دهد ، وی بعد از اتمام کار، درب منزل را محکم می بندد و آنجا را ترک می نماید اما این پایان ماجرا نیست و سه روز بعد اتفاق هولناکی رخ می دهد که راهی به زندان ختم می شود.
سم (دلتامترین) علت مرگ دختر بچه
سی خردادماه است ،یک روز بعد از سمپاشی واحد طبقه بالا ساختمان مسکونی می گذرد که خانواده طبقه پایین این ساختمان به سرعت ، دختر ۵ ساله شان که دچار دل درد شدید و حالت تهوع شده است را به بیمارستانی انتقال می دهند،کودک بعد از دریافت دارو مرخص می شود ، مجدداً روز بعد سارینا به دلیل افت فشار خون و با علائم مشکوک و عفونت در بیمارستان تحت درمان قرار می گیرد. وی در دوم تیرماه یعنی سه روز از بستری شدنش در بیمارستان می گذرد که علیرغم تلاش پزشکان جان می دهد.پس از کالبد شکافی علت مرگ سارینا ، مسمومیت شدید ناشی از سم (دلتامترین) تشخیص داده می شود.
شکایت از سم پاش
پدر سارینا در تحقیقات از همسایه ها متوجه می شود که روز قبل از مسمومیت دخترش، یکی از واحدهای طبقه بالا ساختمان سم پاشی شده است، به همین علت به کلانتری مراجعه و درخواست شکایت خود را از مسوول سم پاشی مطرح می کند .شاکی در کلانتری می گوید:» چند روز پیش واحد طبقه فوقانی محل سکونت شان توسط شخصی ،مورد سم پاشی قرار گرفته و تمامی اعضاء خانواده،دچار حالت تهوع و استفراغ، راهی بیمارستان شدیم و تحت درمان قرار گرفتیم ولی دخترمان حالش وخیم تر شده که بعد از مراجعه مجددا به بیمارستان فوت شد» .
راهی دادگاه
مهرداد به‌عنوان عامل اصلی این حادثه به دادسرا احضار می گردد و با شکایت خانواده سارینا،پس از انجام تحقیقات قضایی، به دلیل سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی مقصر شناخته می شود.
مهرداد در دادگاه این طور بیان می کند» مالک واحد مذکور با اینجانب تماس گرفت و درخواست سمپاشی واحد خود را داشت که بنده روز پنجشنبه ۱۲ ظهر با سم دلتامترین و آب و الکل منزل را سمپاشی کردم و کلیه منافظ را مسدود و ایزوله کردم و بعد از دو روز، شنبه ظهر پس ازبازرسی کامل و اطمینان از عدم وجود سم واحد را تحویل مالک نمودم» . وی ادامه می دهد:»روز یکشنبه آقای (مالک) به بنده زنگ زد و گفت دختر بچه همسایه طبقه پایین دچار حال تهوع و استفراغ شدید و راهی بیمارستان گردیده و تحت درمان است که به محض باخبر شدن از موضوع راهی بیمارستان شدم ولی متأسفانه دختر بچه فوت شده بود «.
دیه ۱۱۵ میلیونی
مهرداد که متاهل و دارای سه فرزند است با شکایت خانواده متوفیه ، در دادگاه به حکم قتل غیر عمد به پرداخت مبلغ دیه ۱۱۵ میلیون تومان محکوم می شود و فرصت دو ساله ای برای پرداخت مبلغ تعیین شده دیه به او اختصاص می یابد. اما مهرداد پس از گذشت مدت تعیین شده ، به دلیل عدم توانایی در پرداخت این مبلغ، راهی زندان می شود تا اینکه پرونده‌اش به دست ستاد دیه می رسد. با صحبتهای انجام شده میان مسوولان ستاد دیه و خانواده دختر بچه، مبلغ دیه به ۸۰ میلیون تومان تغییر می یابد ولی باز هم مهرداد از پرداخت این مبلغ عاجز است و اکنون روزگار را پشت میله‌های سرد زندان سپری می کند …