همایش جشن گلریزان در شهرستان بستک


همایش جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در بستک همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولین ارشد آن شهرستان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان
و جمعی از مردم در فرهنگسرای مسجد جامع شهر بستک برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین یونس قائدی امام جمعه شهرستان بستک ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: احسان زمینه نابودی جامعه را از بین می برد و زمینه های زنده و سالم بودن جامعه را فراهم می کند.دوستی و محبت را بین مردم زمینه سازی می کند و کینه ها را از بین می برد.
وی افزود: با وضعیت اقتصادی موجود در جامعه، زندگی بسیاری از مردم تحت فشار قرار می گیرد، حال فکر کنید سرپرست خانواده هم در زندان باشد، ببینید چه بر این خانواده میگذرد.
امام جمعه شهرستان بستک تصریح کرد: مردم شهرستان بستک، سطح فکری و شعور بالایی دارند.خیرین در این منطقه سنگ تمام گذاشته اند و این مسئله را خطاب به خیرین عرض می کنم که مانند گذشته قدم های ارزشمندی بردارید تا بتوانیم حداقل چند خانواده را در این مسئله آزادی زندانیان نجات دهیم.
همچنین سید محمد یوسف حسینی نژاد رییس شورای روحانیت شهرستان بستک خطاب به خیرین گفت: شما خیرین با بلندنظری به فکر اصلاح جامعه بشری هستید.البته انجام وظیفه انسانی ماست که اصلاح افراد جامعه را در پیش بگیریم.
وی افزود: همیشه این سعادت نصیب یک انسان نمی شود که مصلح جامعه باشد، پس باید از فرصت ها استفاده کرد چرا که زمان به تندی میگذرد.همین گذر سریع زمان یک اخطار به ماست که اگر قصد خوبی در دل داریم سریعاً آنرا انجام بدهیم.
خطیب جمعه اهل سنت شهر بستک با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام ابراز داشت: مال دنیا در صورتی خیر است که در راه خیر بهره برداری شود.ما با دادن افطار یک روز فقیر را تامین می کنیم اما با آزادی یک زندانی، یک عمر او و خانواده اش را تامین کرده ایم.
در ادامه این مراسم عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان بستک گفت: سختی ها برای خود انسان و جامعه ای که در آن قرار دارد فضای آزمون و امتحان است، در احصار و سختی ها بِه از بهتر و بهترین متمایز می شود.
وی اظهار داشت: در حالت عادی و در وضعیت نرمال، همه امور عادی است اما زمانیکه دچار یک بحران می شویم و آژیر خطر به صدا در می آید می توانیم با حرکت هایی که افراد جامعه نسبت به آن کُنش انجام می دهند پیرامون خود را بهتر بشناسیم.
فرماندار شهرستان بستک جامعه ای را موفق دانست که از نظر فرهنگ عمومی کار کرده باشد و با بیان همراهی و همدلی مردم ابراز داشت: انسان وارسته کسی است که در سختی ها محکم و پایدار بایستد، زندانی در بَند غیر عمد، بطور ناخواسته اتفاقی برایش پیش آمده و انشالله ما مُبَلِغی باشیم برای دیگر عزیزان در جامعه تا به لطف خداوند دست یاری از سویی برسانیم، به امید آنکه هیچ زندانی در بَند نداشته باشیم.