برگزاری اولین جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۷ در شهرستان پارسیان


احمد مرادی نژاد مدیر عامل نمایندگی ستاددیه هرمزگان یکشنبه شب مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان
، اولین جشن گلریزان در مسجد جامع اهل سنت شهرستان پارسیان بیان نمود : کمک های ستاددیه شامل بدهکاران می شود و بزهکاران از این امکان برخوردار نمی باشند . وی ادامه داد خانواده هایی که نان آور خانواده آنان گرفتار مشکل دیه می شود ، تزلزل و دچار خسارت شده ، لذا پرداخت دیه ، کمک بلاعوض و رضایت شاکی یا شاکیان می تواند حداقل مرهمی بر زخم آنان باشد .
مدیر عامل ستاددیه هرمزگان اظهار داشت ؛ برگزاری جشن گلریزان یک عمل اجتماعی خدا پسندانه است
و می تواند بسیاری از گره های خانواده های زندانی را باز کند .
مرادی نژاد یادآور شد : سال گذشته تعداد ۵ نفر زندانی شهرستان پارسیان با بدهی ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند . وی تصریح کرد برای آزادی این افراد ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال تخفیف از شاکیان گرفته و ۶۵۰ میلیون ریال دیگر در قالب کمک بلاعوض به زندانیان پرداخت شد .ایشان اضافه نمود ؛ هم اکنون ۵ نفر زندانی در زندان پارسیان با بدهی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال زندانی هستند که با کمک خیران امیدواریم آنها نیز به آغوش گرم خانواده خود بازگردند .
رئیس دادگستری شهرستان پارسیان در این مراسم با قدردانی از کمک خیران و نیکوکاران گفت ؛ کمک های ستاددیه و خیران برای کسانی نیست که مرتکب جرم شده اند .
حسین عباسی عنوان نمود ؛ هدف از برگزاری این جشن ها کمک به افرادی است که مرتکب جرم نشده و دچار حوادثی شده اند که ممکن است برای هر شخص در هر جایگاه و منسبی رخ دهد . وی یادآور شد ؛ ۲۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در این شهرستان در سال گذشته جمع آوری و برای آزادی زندانیان غیر عمد پرداخت شد . شهرستان پارسیان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است .