نشست خبری اصحاب رسانه با مدیر کل زندانها و مدیر نمایندگی ستاددیه در محل نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان


به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان هرمزگان : در نشست خبری با اصحاب رسانه مدیر کل زندانها جناب آقای علی استادی بیان نمودند: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت حس نوع دوستی، ایثار، از خودگذشتگی و همدردی با نیازمندان جامعه است .
ایشان بیان داشتند : در این روزهای پر خیر و برکت خیلی از خانواده های زندانیان نیازمند و جرائم غیر عمد، در نبود سرپرست خانواده روزهای سختی را تحمل می کنند و امیدشان به یاری نیکوکاران است .
مدیرکل زندان های استان هرمزگان عنوان نمود: یکی از سنت های خوب ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن های گلریزان است که زندانیان جرائم غیر عمد زیادی به آغوش جامعه و خانواده برمی گردند .
استادی تصریح کرد: این زندانیان بزهکار نیستند بلکه بدهکارانی هستند که ناخواسته اسیر مشکلات مالی
شده اند . وی گفت: ۱۴۵ زندانی جرائم غیرعمد به دلیل محکومیت‌های مالی، چک‌های بلامحل با بدهی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال در زندانهای استان محبوس می باشند .
مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان هم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ۱۵ نقطه استان برگزار می شود .
احمد مرادی نژاد افزود: این مراسم در بندرعباس ۱۲ رمضان برابر با هفتم خرداد با حضور جمعی از خیران و مسوولان استانی در سالن اجتماعات شهرک فجر انجام می شود .
مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان اظهارکرد: هم اکنون ۱۶ نفر با بدهی زیر ۱۰۰ میلیون ریال در زندان های استان تحمل حبس می کنند که اولویت ستاد آزادی این زندانیان است .
احمد مرادی نژاد گفت: جشن گلریزان بستر مناسبی برای جلب مشارکت و کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد است که می طلبد همه افراد و خیران با توجه به توان خود در این زمینه مشارکت داشته باشند . وی بیان داشت: پارسال خیران استان در جشن‌های گلریزان ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند و در مجموع ۱۹۹ زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند. مدیرعامل ستاد دیه استان ضمن مشارکت اصحاب رسانه و مطبوعات، از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خواست نسبت به پخش زنده مراسم جشن های گلریزان در بندرعباس و پوشش خبری سایر شهرستانها همکاری لازم را داشته باشند.