آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندانهای استان هرمزگان


معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور گفت: پایه های مدیریت با نظارت، قوی و استوار می شود و سلامت مجموعه را نیز تضمین می کند.

ابوالفضل حجتی پور در مراسم معرفی مدیرکل جدید زندان های هرمزگان افزود: اگر به دنبال مجموعه ای قوی هستیم باید نظارت مستمر و هدفمند داشت تا پیشرفت و موفقیت حاصل شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت در سازمان زندان ها به مراتب سنگین تر از سایر نهادها است گفت: باید در کنار نگهداری از افرادی که از جامعه طرد شدند، با اقدامات اصلاحی و تربیتی،آنان را برای ورود به جامعه آماده کرد و این وظیفه بسیار سنگین و دشواری است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و بیان داشت: ریشه ی برخی از آسیب های اجتماعی دوری از فرهنگ اسلامی است و باید این مهم را در خانواده ها فرهنگ سازی و نهادینه کرد.

حجتی پور یکی از برنامه های اولویت دار زندان های کشور را آموزش قرآن و نماز عنوان کرد و افزود: اگر در مسیر احکام الهی حرکت کنیم، درصد اشتباه و خطا کاهش می یابد و در نتیجه از آسیب های اجتماعی  هم پیشگیری می شود.

وی تصریح کرد: سازمان زندان ها، هشت سال متوالی است که به عنوان دستگاه برتر در امر نماز معرفی می شود و این حاصل تلاش همه کارکنان در جای جای کشور است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور بر همراهی و همدلی همه کارکنان زندان های هرمزگان برای ارتقاء فعالیت های زندانبانی نیز تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات زندان های کشور هم گفت: زندانبانی مسئولیتی سخت و دشوار است اما وحدت و همدلی همه کارکنان این سختی را کاهش می دهد.

محمدحسین رحیمی افزود: کار زندانبانی زنده کردن ارزش ها است و هدایت افرادی که با هنجار شکنی، هنجارهای جامعه را زیر پا گذاشته اند، بسیار سخت و دشوار است.

وی بر امر آموزش در زندان ها تاکید کرد و گفت: اگر برنامه های آموزشی به صورت هدفمند در زندان ها دنبال و پایش شود، نتایج بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل جدید زندان های هرمزگان هم بر اجرای دقیق اولویت های سازمانی در زندان های استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت زندان ها، کاهش جمعیت کیفری باید در راس برنامه ها باشد.

علی استادی خواستار ارتقاء و بهره وری نیروی انسانی، توانمند سازی و هچنین توسعه و بهسازی زندان ها نیز شد.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف سازمانی باید تلاش و کوشش بی حاشیه ای داشت و در مسیر قانون و نظم و انضباط حرکت کرد.

اکبر سلیمانی مدیرکل پیشین زندان های هرمزگان هم ضمن تشکر از همراهی همه کارکنان گفت: در عرصه زندانبانی همیشه باید با نیت پاک وارد شد، و این خوش نیتی منشا برکات و کارهای بسیار مثبتی خواهد بود.

در ادامه این مراسم کارکنان زندان های هرمزگان و احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان از زحمات از زحمات پنج ساله مدیرکل پیشین زندان های استان با اهداء لوح تقدیر قدردانی کردند.