قدردانی از تلاشهای دلسوزانه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان


قدردانی از تلاشهای دلسوزانه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان در راستای برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)
به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان، آیین تجلیل از عوامل اجرایی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و با حضور مدیران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مسجد جامع شهر بندرعباس(مصلی قدس) برگزارشد و آیت الله نعیم آبادی از فعالان این رخداد مهم قدردانی کرد.
در این آیین از مدیران دستگاه های مختلف اجرایی، نهادهای فرهنگی، تشکل های مردم نهاد همچون ستاد مردمی دیه و نیروهای نظامی و امنیتی، تجلیل شد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، سالگرد ایام اسارت اهل بیت(ع) را تسلیت گفت و به تشریح فلسفه شکل گیری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) پرداخت و بیان کرد: این حرکت زیبا، خلاقانه و اثربخش ۷ سال قبل از بندرعباس آغاز شد و پس از گذر از مرزهای استان و سپس ایران اسلامی، امروز شعاع نورانی آن بیش از ۱۵ کشور از ۵ قاره جهان را درنوردیده است.
وی از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان نمونه روشنی از درخت پاک که شاخه های فراوان دارد یاد کرد و افزود:
ابتدا همایشی شهرستانی بود که امروز به یک مرکز فرهنگی موثر جهانی تبدیل شده و به حق افتخاری بس بزرگبرای هر هرمزگانی و هر ایرانی مسلمان است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اجرای برنامه های محتوایی و اثرگذار در بخش بین الملل ششمین و هفتمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تصریح کرد: اینکه یک حرکت زیبا و اندیشمندانه البته با توان بسیار محدود توانسته است از مرزهای کشور گذر کند، آسیا و اروپا را بپیماید و به آفریقا و آمریکای لاتین برسد چیزی جز نیت خالص، همدلی، تعامل، توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان از تربیت نیرو و آزاد نمودن به عنوان یکی از کارهای شاخص و زیربنایی امام سجاد(ع) نام برد و خاطرنشان کرد: سیدالساجدین تعداد قابل توجهی از بردگان را می گرفت و یک سال در منزل آن ها را پرورش می داد و در روز عید سعید فطر آنان را آزاد می نمود. لذا ۲ سال متوالی به همین منظور و تبعیت از سیره و سنت این امام همام ستاد مردمی دیه نسبت به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمدی در این امر خیرخواهانه مشارکت فعال و
چشمگیری دارد که یقینا یکی از برکات مهم این کنگره است.
آیت الله نعیم آبادی از عوامل اجرایی و برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خواست راهی که انتخاب کرده اند و امروز شاهد اثرات ارزشمند آن در اقصی نقاط دنیا هستیم را با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) همچنان با صلابت ادامه دهند.
برپایه این گزارش؛ در این آیین که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد از مدیران دستگاه های اجرایی، نهادها، تشکل های مردمی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و عوامل اجرایی کنگره هفتم با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۷ سال پیش، هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی همچون ستاد مردمی دیه و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار میشود.