آزادی ۸۶ نفر مددجوی غیرعمد در ۶ ماه نخست امسال


به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی نمایندگی  ستاد دیه استان هرمزگان احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از آزادی ۸۶ نفر زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه از زندانهای استان خبر داد.

مرادی نژاد بیان داشت: به همت نیکوکاران و خیرین و کمکهای ستاد دیه کشور و استان و پرداخت تسهیلات بانکی و دعوت از شکات در شورای حل اختلاف شعبه بیست ویژه ستاد دیه و گذشت رضایتمندانه شکات و پیگیری اعسار و تقسیط به حول و قوه الهی در ۶ ماه نخست سال جاری زمینه آزادی تعداد ۸۶ نفر زندانیان جرایم غیرعمدی با مجموع بدهی بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال  از زندانهای استان فراهم و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنانکه که شکات با گذشت بخش قابل توجهی از بدهی خود خیرین و حامیان اصلی  این نهاد مردمی محسوب میشوند و  با توجه به ضرورت اصلاح ذات البین و صلح و سازش که یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه کشور و استان میباشد، در همین راستا به حول و قوه الهی توانستیم در ۶ ماه نخست امسال  حدود ۴۰ درصد از بدهی شاکیان پرونده ها را تخفیف رضایتمندانه اخذ نماییم.

مرادی نژاد بیان داشت :هم اکنون تعداد ۱۲۵ نفر مددجوی واجد شرایط با مجموع بدهی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در زندانهای استان تحمل حبس میکنند که ناتوانی مالی وعدم سوی نیت مجرمانه این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است.

مرادی نژاد در تفکیک مددجویان یادآور شد: ۱۷ نفر از این محبوسان بابت دیه ناشی از تصادفات ، ۴۳ نفر هم به علت عدم پرداخت مهریه و نفقه و ۶۵ نفر به دلیل مطالبه وجه (محکومیت مالی) چشم انتظار دستان سخاوتمندانه خیران و نیکوکاران میباشند.