همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه مبارک رمضان در بندرعباس برگزار شد


به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ابتدای این همایش، ضمن خیرمقدم به مدعوین در همایش طلایه‌داران تبلیغ بر تلاش برای استفاده عموم به ویژه نسل جوان از همه فرصت‌های ماه مبارک رمضان به ویژه توسعه و ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی قرآنی تاکید کرد.


حجت الاسلام انصاری راد در ادامه مشارکت جدی مبلغین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: موارد فراوانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید با تقویت حس مسؤلیت پذیری در بین عموم در جهت کاهش آن اثدام اساسی صورت گیرد.

احمد مرادی نژاد، مدیرنمایندگی ستاد دیه هرمزگان در جمع طلایه داران تبلیغ نیز از فقر به عنوان ریشه تمامی آسیب ها نام برد و افزود: ستاد دیه از سال ۶۹ توسط شهید والامقام سیداسدالله لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان های کشور بنیان نهاده شد و تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردانده است.
وی با یادآوری اینکه این ستاد از سال ۸۱ نیز فعالیت خود را در هرمزگان آغاز نمود، اضافه کرد: از تاریخ تاسیس ، تا کنون ۲ هزار و ۴۵۲ زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی با بدهی بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان از حبس رهایی یافته اند . مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان تصریح کرد: آموزه ها و باورهای دینی  در جامعه باید بیش از پیش تقویت شود و همچنین از ظرفیت ریش سفیدان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه معضل طلاق استفاده گردد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه هرمزگان به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این جشن در تمامی شهرستان های استان برگزار و از کمک های مردمی جمع آوری شده در آن، برای آزادی زندانیان استفاده می شود. ایشان از تمامی طلایه داران تبلیغ حاضر در جلسه به عنوان یاوران این نهاد مقدس و مردمی یاد کرد و  نسبت به رسالت و اهداف متعالی ستاد دیه خواستار اطلاع رسانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در بین اقشار جامعه شدند.

دکتر اخلاقی پور مدیرکل امور اجتماعی  و فرهنگی استانداری هرمزگان در    ادامه بیان داشت ترویج سبک زندگی دینی بهترین روش برای کاهش آسیب های اجتماعی است .
متاسفانه امروز آسیب های اجتماعی به شدت در حال گسترش است و نگرانی ها در این حوزه جدی است.
وی با ذکر این نکته که آسیب های اجتماعی دچار تنیدگی خاصی است، افزود: امروز به جرات می توان ادعا کرد که بحث طلاق و اعتیاد را نمی توان از یکدیگر جدا دانست.
اخلاقی پور گفت: یکی از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی کاهش اثرات آموزه های دینی است بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی گرایش به سمت و سوی آموزه های قرآنی و سبک زندگی دینی است.

وی با تاکید بر توانایی مبلغان در راستای جذب مخاطب گفت: هنر ما زمانی جلوه گر می شود که بتوانیم مخاطبان زیادی را جذب کنیم و در آنان اثرگذار باشیم مبلغان این مهم را در دستورکار خود قرار دهند و مخاطب شناس باشند