برگزاری جشن گلریزان شهرستان پارسیان مصادف با ششم ماه مبارک رمضان ۱۳۹۶


رئیس دادگستری پارسیان زندانیان جرائم غیرعمد در پارسیان را چهار نفر عنوان کرد وگفت:خیرین ۳۲ میلیون تومان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در پارسیان کمک  و تعهد نمودند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی  ستاد دیه استان هرمزگان جشن گلریزان شهرستان پارسیان در ششمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور دادگستری شهرستان و فرماندار و نیروهای انتظامی و امنیتی وجمعی از خیرین و نیکوکاران شهرستان در سالن تندگویان ساعت ۱۰٫۳۰ صبح برگزار گردید. حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان در مراسم جشن گلریزان  با تأکید بر اینکه همه افرادی که در زندان به سر می برند مرتکب جرم نشده اند،اظهار کرد:گاهی شخصی مرتکب جرم عمدی مثل سرقت،آدم ریایی وضرب وجرح می شود که در این جا جامعه انتظار دارد با فرد مجرم به شدت وبا قاطعیت برخورد شود ودستگاه قضایی نیز بنابر وظیفه قانونی خویش ودر راستای صیانت از حقوق افراد جامعه با اینگونه مجرمین برابر قانون برخورد می کند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین گفت:یکی از وظایف دستگاه قضایی برخورد با متخلفین ومجرمینی است که با اعمال ورفتار خود جامعه را دچار بی نظمی کرده اند واین دستگاه با پشتوانه مردمی خود در جهت رفع این آسیب برای اصلاح و بازپروری وعبرت دیگران در جهت عدم ارتکاب جرم در آینده می باشد.

عباسی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در کشور را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد وافزود: از این تعداد ۲هزار نفر راجرائم دیه و ۳۰۰۰ نفر ناتوان در پرداخت مهریه ونفقه تشکیل می دهند که کمک ستاد دیه وخیرین می تواند آنها را به زندگی دوباره امیدوار کند.

رئیس دادگستری پارسیان ادامه داد: زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان پارسیان ۴ نفر که مبلغ بدهی آنان  ۴۰۰ میلیون تومان می باشد که باهمکاری  ستاد دیه مبلغ زیادی معادل ۷۰ درصد ازاین بدهی تخفیف رضایتمندانه اخذ شده است که امیدواریم امروز با سنت حسنه گلریزان و کمک شما خیرین زمینه آزادی این مددجویان غیر عمد ان شاا… فراهم گردد.

رسالت ستاد دیه رضایت از شکات پرونده هاست حجت الاسلام سالاری مدیرامور فرهنگی نمایندگی ستاد دیه هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه روحیه کرامت و جوانمردی باید در جامعه رونق داشته باشد، گفت: جامعه ای پیروز و سربلند است که فرهنگ کمک به هم نوعان در آن رواج داشته باشد.

وی رسالت ستاد دیه را رضایت از شکات پرونده ها دانست وتصریح کرد:ستاد دیه همه توان خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انجام خواهد داد .

مدیر امور فرهنگی ستاد دیه هرمزگان زندانیان جرائم غیرعمد در پارسیان را چهار نفر عنوان و ادامه داد:یکی از زندانیان محکوم به پرداخت ۳۰ میلیون تومان دیه،یکی دیگر از زندانیان،محکوم به پرداخت ۲۰ میلیون تومان مهریه ونفقه و دونفر نیز به پرداخت ۵۲ میلیون تومان چک بلا محل غیر کلاهبرداری  محکوم شده اند که با کمک های ستاد دیه ،بدهی های ۴۰۰ میلیونی این زندانیان جرائم غیرعمد با تخفیف رضایتمندانه و تخفیف از شکات به ۱۰۲ میلیون کاهش یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد:سال گذشته در شهرستان پارسیان ۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مشاوره و اخذ تخفیف رضایتمندانه از شکات به حول و قوه الهی توانستیم  بدهی ۲مددجو را  از ۶۶ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان کاهش  وبه آغوش گرم خانواده بازگردانیم  و درسال جاری نیز توانسته ایم با کاهش بدهی ۲۷ میلیون تومانی به ۲۰میلیون تومان یک زندانی را  آزاد و به آغوش خانواده اش بازگردانیم. در پایان از خیرین و نیکوکاران نیک اندیش سال گذشته که زمینه آزادی مددجویان  جرایم غیرعمد بازداشتگاه پارسیان را فراهم نموده بودند لوح تقدیری با امضاء رئیس دادگستری و مدیر کل زندانها و اهداء کتاب قران تجلیل و قدردانی شد.