برگزاری جشن گلریزان شهرستان بندر لنگه مصادف با ولادت کریمه اهل بیت امام مجتبی (ع)


به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه هرمرگان همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)  مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان جشن گلریزان شهرستان بندر لنگه با حضور ارسلان بهاری فرماندار بندرلنگه و معاونین، اکبر بیژنی رئیس دادگستری شهرستان، علی نیازی دادستان لنگه، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی و اسدپور عضو هیات امنای ستاد دیه استان هرمزگان و جمعی از خیرین و معتمدین بندرلنگه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بندرلنگه در این جشن ضمن اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، اظهار داشت: این حادثه تروریستی و کور داعش باعث همبستگی و اتحاد بین همه آحاد جامعه شد و هیچ خللی در راه اهداف نظام نخواهد گذاشت و باعث هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.

ارسلان بهاری میمندی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشن گلریزان، کمک به زندانیان جرائم غیرعمد است وباید متولیان امردرجهتی حرکت کنند و فضا را آماده و آسیب‌شناسی کنند که در جامعه جرمی اتفاق نیفتد.

وی اضافه کرد: این کار خیر که توسط دادگستری و ستاد دیه برگزار می‌شود بسیار نیک و پسندیده است و ثوابش کمتر از مسجد و مدرسه‌سازی نیست، آزاد کردن یک زندانی، آزاد کردن یک فرد نیست بلکه آزاد کردن خانواده‌ای است که چشم انتظار آزادی هستند.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهارداشت: خداوند نیکوکاری را اولویت قرارداده است و بلافاصله به انفاق پرداخته و اولویت‌بندی کرده است.

اکبر بیژنی افزود: زحمت‌های این‌چنین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار می‌ارزد وباعث خشنودی خداوند می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان در این مراسم تصریح کرد: این زندانیان که برای آن‌ها کمک جمع‌آوری می‌شود بدهکار هستند و بذهکار نیستند و اکثرا بخاطر تصادفات، جرائم مالی، مهریه و نفقه محکوم به زندان شدند.

احمد مرادی‌نژاد افزود: خوشبختانه در غرب هرمزگان بابت مهریه جمعا ۲ نفر در زندان به سر می‌برند و در شرق استان این جرائم بیشتر مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: با تاسیس ستاد دیه هرمزگان از سال ۸۱ تاکنون ۲ هزار و ۴۵۵نفر زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۱ هزار و سیصد میلیارد ریال آزاد شدند و در حال حاضر ۱۳۶ زندانی غیرعمد با بدهی ۱۶۷ میلیارد ریال در هرمزگان وجود دارد که ۱۰ نفر آن‌ها در زندان بندرلنگه به‌سر می‌برند که ۲ نفرمهریه و مابقی بدهی مالی هستند که پانصد میلیون تومان جمعا بدهی آنان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با اشاره به جمع‌آوری کمک توسط خیرین بندرلنگه در جشن گلریزان سال گذشته، گفت: سال گذشته ۶ زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: کار ستاد دیه فقط جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان نیست بلکه دعوت از شکات و اولیای دم  جهت صلح و سازش و اصلاح ذات البین نیز از وظایف اصلی ماست ، متاسفانه ما با مهریه‌های نامعقول نیز در جامعه روبرو هستیم که یک مورد آن بدهی یکی از زندانیان مهریه در زندان بندرعباس با مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد و ششصد میلیون تومان شامل ۱ هزار و ۶۷ سکه بهار آزادی بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش  این رقم را به ۶۰میلیون تومان رساندیم .

مرادی‌نژاد تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ستاد دیه جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است که با طولانی شدن  زندانی و تحمل کیفر ، باعث تزلزل کیان خانواده می‌شود و ۵۰درصد از والدین زندانی خود در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

در این مراسم خیرین و معتمدین خداجوی  شهرستان بندرلنگه کمک‌های مالی خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد از طریق دستگاه پوز سیار به حساب ستاد دیه هرمزگان واریز نمودند و تعدادی هم با پر نمودن کارتهای کمک تعهد نمودند. در پایان مراسم گلریزان از خیرینی که سال گذشته در این امر خداپسندانه گلریزان مشارکت نموده بودند با اهداء لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید قدردانی گردید.