زندانیان جرایم غیر عمد جزیره قشم چشم براه خیران در جشن گلریزان


زندانیان جرایم غیر عمد جزیره قشم چشم براه خیران در جشن گلریزان

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان هرمزگان احمد مرادی نژاد مدیرنمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان گفت: چهار زندانی جرایم غیرعمد در زندان قشم چشم براه دست نجات بخش خیران در جشن گلریزان هستند تا شرایط رهایی آنان از بند را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه هرمزگان ،  نخست هدایت کمالی ریاست دادگستری شهرستان قشم ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات خیرین و مدعوین حاضر در جلسه به اهداف خیرخواهانه ستاد دیه پرداخت و یادآور شد مشارکت در زمینه کمک به آزادی زندانی آبرومند غیرعمد بسیار ارزشمند است و ثوابی عظیم به دنبال دارد. در ادامه حجت السلام جوکار  امام جمعه شهرستان هم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم خیرخواهانه خواستار مشارکت مردم نوعدوست جزیره قشم شدند وبا اشاره به آیات قرآن در خصوص انفاق و دستگیری نیازمندان علی الخصوص در این ماه پربرکت رمضان برای تمامی کسانی که در مسیر خدمت و بازشدن گره ای از نیازمندان جامعه تلاش میکنند خواستار توفیق وطول عمر باعزت از درگاه خداوند شدند. درادامه سنت حسنه گلریزان جزیره قشم شیخ خطیب امام جمعه اهل سنت ضمن اشاره به داستان حضرت یوسف در زندان  و وعده خدا نسبت به دستگیری نیازمندان، اهداف ستاد دیه را مقدس شمردند و بیان داشتند همچنانکه در گذشته بنده آزاد میکردند امروزه میتوان با بخشی از مال خود و زکات فطریه در راه خدا انفاق کنیم و بدهکاری را آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم که چقدر این حرکت ارزشمند است. در ادامه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان  احمد مرادی نژاد ضمن  بازگو نمودن مختصری از  تاریخچه ستاد دیه و تاسیس این نهاد مردمی توسط عبدصالح شهید والامقام سید اسدا لاجوردی به تبین اهداف ستاد مردمی دیه پرداخت و  بیان نمود: یکی از خصلتهای اساسی انسان احسان و نیکی به همنوع است که در دین مبین اسلام به این موضوع بسیار سفارش شده است و ماه رمضان فرصتی است برای نزدیکی دلهای آسمانی تا بتوانیم خانواده چشم انتظار را که سرپرست در زندان بسر میبرد آزاد و خوشحال نماییم.ایشان تسریح نمود:از چهار زندانی چشم انتظار محبوس،  سه نفر از این زندانیان به دلیل دیه و یک نفر به دلیل محکومیت مالی غیرکلاه برداری با مجموع بدهی بیش از دو میلیارد ریال در زندان جزیره قشم تحمل کیفر مینمایند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۳ میلیارد ریال به کمک حضور خیران و تلاش های ستاد دیه استان هرمزگان در جزیره قشم از بند رها شدند.
مرادی نژاد تسریح نمود : شورای حل اختلاف شعبه ۲۰ در ستاد دیه استان هرمزگان برای صلح و سازش پرونده های زیرنظر این ستاد تلاش می کند و تاکنون موفق به دریافت بیش از ۶۰ درصد تخفیف رضایت مندانه در بدهی زندانیان از شاکیان با مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال شده است.
مدیرنمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان بیان نمود :  این ستاد سال قبل بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان قشم داشته ومابقی بدهی مددجویان  با  معرفی  به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بدون بهره و کمک از صندوق تامین خسارت های بدنی و اعسارو تقسیط مبلغ پنج میلیارد ریال به این زندانیان پرداخت شده است.
مرادی نژاد گفت: امسال کمیته جشن گلریزان قبل از ماه مبارک رمضان در تمامی شهرهای استان هرمزگان فعال، اهداف مشخص و وظایف هرنهاد تقسیم و ابلاغ شد و امید می رود با حضور پررنگ مردم نوع دوست و خیر زندانیان جرایم غیرعمد طعم آزادی را بچشند.


خیران محترم می توانند از طریق حساب بانک ملی به شماره ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷، حساب بانک مسکن به شماره ۴۴۰۰۸۰۰۰۰۳۰۸ و کارت بانک مسکن به شماره ۶۲۸۰۲۳۱۴۹۵۱۹۹۷۵۳ به نام ستاد مردمی دیه نمایندگی استان هرمزگان نسبت به آزادی این قبیل مددجویان مشارکت نمایند
.