برگزاری پانزدهمین جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان بندرعباس


گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان هرمزگان ، پانزدهمین مراسم جشن گلریزان شهرستان بندرعباس به منظور کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور مسئولین کشوری و استانی و جمع کثیری از از خیرین خداجوی در سالن همایشهای شرکت پالایش گاز سرخون وقشم  بصورت پخش زنده از شبکه استانی خلیج فارس و شما برگزار گردید .

نخست احمد مرادی نژاد مدیرنمایندگی ستاد دیه هرمزگان در خصوص تشکیلات ستاد مردمی دیه و فعالیت های آن و معضلات و ناهنجاری های معمول که پیامد آن زندانی شدن افراد است  سخنانی ارائه فرمودند و از خیرین و نیکوکاران گرانقدری که امروز در این مراسم معنوی حضور بهم رساندند قدردانی نمودند. احمد مرادی نژاد افزود: اکنون ۱۳۶ زندانی جرائم غیر عمد با ۱۶۷ میلیارد ریال بدهی در زندانهای هرمزگان چشم انتظار کمک نیکوکاران هستند.
از ابتدای سال تاکنون ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شدند، درادامه حجت السلام و المسلمین اکبری ریاست دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان هم سخنانی در خصوص محکومیت های مالی و انفاق بخشی از اموال و دارایی در این امر خداپسندانه و نجات یک گرفتار در بند که منتظر دستان کریمانه ماست به آیات قران اشاره نمودند و بیان داشتند چه خوب است که ما نگاه ویژه ای در این ماه مبارک رمضان به وضعیت زندانیان معسر در بند و خانواده هایشان داشته باشیم. سپس  اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان هم در باب چگونگی کمک به زندانیان و ارزش کارهای نیکو در ماه مبارک رمضان و تغییر قوانین مصوب،کفتگو با شاکیان پرونده و سوق دادن قوانین به سمت آسان تر شدن روند رسیدگی به پرونده های مالی غیرعمد پرداختند.در ادامه دکتر علی مهربان معاون مالی اداری و نماینده مدیرعامل ستاد دیه کشور که ار مهمانان ویژه این مراسم بود ضمن تشکر از حرکت ارزشمند خیرین کشور و استان بیان داشتند :  اکنون ۱۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای کشور با بیش از پانصد میلیارد تومان بدهی به سر می‌برند.
علی مهربان افزود: از این شمار ۱۳ هزار نفر بدهکار مالی هستند.
وی گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ زندانی با بدهی ۷۴۰ میلیارد تومان از زندانهای کشور آزاد شدند ، این مقام مسئول  در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته که بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر بوده است آمارهایی ارائه داده و به این نکته ویژه اشاره فرمودند که در سال گذشته ۴۰ درصد کمکهای مالی مربوط به گذشت شاکیان بوده است. در پایان مراسم از خیرین و نیکوکاران خداجویی که سال گذشته در امر خداپسندانه جشن گلریزان شرکت نموده بودند با حضور مدیرعامل  شرکت فولاد هرمزگان و ریاست دادگستری و دکتر علی مهربان معاون مالی اداری ستاد دیه کشور و مدیر نمایندگی ستاد دیه با اهداء لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید تجلیل و قدردانی شد.

((***نیکوکاران  گرانقدر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، ۴۴۰۰۸۰۰۰۰۳۰۸ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۴۹۰۳۱۲۳۲۸ بانک مسکن یا از طریق سامانه تلفن همراه با کد پیامکی              # ۷۷۷۷۰۷۶ * ۷۸۰ * واریز نمایند.***))